Vad behöver man i en chestrig/hjälp mig bygga en rig

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Kimale

Re: Vad behöver man i en chestrig/hjälp mig bygga en rig

Inlägg av Kimale »

Alla camon funkar med OD, mer eller mindre! :)

Mitt tips är att du skriver upp ALLT du vill ha med i din chestrig och sedan kollar om allt får plats.
Vissa saker går kanske att sätta på bältet för bättre komfort, tex pistolmagasinen? :)
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Nixon

Re: Vad behöver man i en chestrig/hjälp mig bygga en rig

Inlägg av Nixon »

Nu pratar vi om litet olika saker här. En CIRAS som länkades till sist är en HUMMER där en normal chestrig är en Yamaha 450. De är inte jämförbara. En chestrig bärs normalt som huvudsakligt bärsystem när man inte anser sig behöva/prioritera plattor, och det gäller huvudsakligen längre patruller eller uppdrag till fots. Då blir vatten och ryggan viktiga, medan ammunitionsmängd nedprioriteras. Ett ytterligare område är chestrig över en armour eller plate carrier, och då handlar det ofta om mer ammo eller specialchestrigs som adminselen Denali eller medicriggar från SOTech.

Med detta sagt-hur är det i airsoft? Du gör som du vill. Om man bara spelar korta spel med många omladdningspauser räcker 6-8 magasin för de flesta. En radioficka, nån grukk-ficka, sen räcker det. Ska man gå i 48 timmar, räcker nog 8 mag bra, men man vill ha bra mycket mer med sig i fråga om övrig utrustning. Titta på en LBT1961g, eller en LBT1195. (Det senare är en tredje typ av bärsystem, ett H-harness i grunden.) vad du ska ha beror av vad du ska bära med dig. En effektiv airsoftare bär bara exakt vad som krävs för uppdraget. En som spelar som rysk recon kommer inte att få använda sin attackspade särskilt ofta, men gillar att se korrekt kittad ut och att det är sådär mysigt tungt att resa sig. Man måste ställa sig frågan: vad vill jag att mitt bärsystem ska låta mig göra?

Om man inte vet, så är en halvstor chestrig med molle ett bra ingångskit. Du kommer isf snart att vilja byta.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Skriv svar