Dboys Scar H äter batteri

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
ohman

Dboys Scar H äter batteri

Inlägg av ohman »

Tjo alla glada!

Jag håller på att bygga en till semi-sniper (för man kan aldrig ha för många! :D), baserad på en Dboys Scar H med en upper receiver från en VFC SSR. För tillfället fungerar det mesta fint, bortsett från den lilla detaljen att jag får ut ca 3-400 kulor på ett fullt 11.1V 1200 mAh LiPo innan det är så pass strömsvagt att jag måste byta.

Motor: Core Ultra High Torque
Fjäder: Core M140
Kugg: Standard

Shimningen är inte suspekt i det här fallet, har kontrollerat den upprepade gånger och kugghjulen snurrar på fint med ihopskruvad box. Pistongen glider också lätt så vitt jag kan se. Min misstanke är den inte helt lyckade lösningen på elen i VFC/Dboys, men tänkte kolla av om någon annan har några andra idéer innan jag borrar ett hål och drar kabeln direkt från gearboxen till stocken.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Welle

Re: Dboys Scar H äter batteri

Inlägg av Welle »

Kolla om batteri eller motor blir varma.

Motorn ok? Kolla att kolen flexar, passa på att rengöra. Lipot cyklar många ggr? Märke på batteriet?
Lite finare, lite bättre

ohman

Inlägg av ohman »

Motor och batteri blir lite varma, men inte överdrivet. Motorn är splitter ny, så förhoppningsvis är den ok :) Lipot använder jag utan problem i min andra semi-sniper och där snurrar det på bra, spelar lätt en dag utan bekymmer. Märket är Turnigy Nano-tech.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

AEAN

Inlägg av AEAN »

Jag tycker du skall dra lite kablage istället för att dra strömmen via alla dessa bläck. En bra mosfet hade också suttit fint.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Ja en mosfet är nog på sin plats :)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ohman

Inlägg av ohman »

Japp, en mosfet ska in också, men jag tror nog att steg ett är att fixa kabeldragningen.

ohman

Inlägg av ohman »

Ok, batteriåtgången blev bättre med en kabel direkt från motor/gearbox till batteriet, men jag insåg också en annan sak som jag kanske kunde tänkt på tidigare. Jag bör nog dimensionera kuggen efter fjäder :oops: M140 + standardratio på kuggen verkar inte vara en idealkombination :roll:

Nåja, bättre sent än aldrig!

Är det värt att slänga i helical kugg, eller ska man bara köra på standard?
Edit: Det blev SHS 300:100 helical kugg, har aldrig provat detta tidigare, så det blir spännande att se om de faktiskt är tystare än standard.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Oj, 140-fjäder och standardbox?! Hur ser delarna ut? Helical- shimningen kan vara monstruöst besvärlig, hur gick det i din box? Har du bytt nåt mer? Kronar?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

ohman

Inlägg av ohman »

Beställde kugg igår kväll, så jag har inte hunnit få sakerna än :)
Jag har bytt motor, cylinder, pistong, cylinderhuvud, nozzle samt pipa, hop up-hus, gummi och spacer. Den chronar för tillfället kring 144 m/s men jag tror att jag har läckage någonstans än.

ohman

Inlägg av ohman »

Ok, nu har jag haft tid att få in de nya sakerna, det gick bra att shimma helical-kuggen och satte dit en delayer eftersom det satt på originalkuggen. En helmetalltandad pistong från Core med ett pistonghuvud från Guarder som jag hade liggande i reservdelshögen åkte i med.

Resultatet blev över förväntan, den chronar nu in på drygt 156 m/s (överväger att slänga i en M130 istället). Lite meck kvar för att få till den sista biten på precisionen (ska testa lite olika gummin och spacers, samt stabilisera pipan), sen är jag nog ganska nöjd med den :D

Skriv svar