minderårig, köpa enbart gearbox

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
flexxo

Re: minderårig, köpa enbart gearbox

Inlägg av flexxo »

Ja, "jag" har 3st airsoftvapen hemma, en co2 pistol, en co2 uzi och en AEG. Men som jag nämnde så ligger dom i en garderob, det är min pappa som äger dom, och jag använder dom inte. Så det är ändå inget problem.

Jag ser inte att ni uppmuntrar mig till att köpa vapen, då jag bara var ute efter en gearbox för att lära mig med tills jag fyller 18.

Rythm

Inlägg av Rythm »

Det är olagligt att äga airsoftvapen när man är yngre än 18 år. Punkt slut. Att ens diskutera vidare är poänglöst då du uppenbarligen inte respekterar de lagar som reglerar vår hobby eller den syn som ska gälla på forumet. Du bidrar till att försämra situationen för vår hobby.

flexxo

Inlägg av flexxo »

Ursäkta om du inte förstod det jag skrev innan dig, ska försöka förklara bättre.

DET FINNS 3st airsoftvapen i MIN PAPPAS hus, MIN PAPPA äger airsoftvapnen, JAG använder INTE airsoftvapnen.

:)

Titan

Inlägg av Titan »

För att svara på din ursprungsfråga och bortse från allt som skrivits här:
Nej, har svårt att tro att det skulle finnas något lagligt hinder att köpa bara en växellåda till att sitta och pilla med.
Är ingen skillnad på denna, en symaskin eller växellåda till en bil. Det är en mekanisk konstruktion. Så länge den inte förses med hopup-hus och pipa, är det inget vapen.
Delarna i sig är inte olagliga, det är helheten som gör det till ett effektbegrensat vapen, till skillnad från "riktiga" vapen, där delar, redan i lagtexten är definerat, som licenspliktiga.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

flexxo

Inlägg av flexxo »

bra då har vi kommit fram till att det inte alls är något problem! har köpt mig en gearbox som jag är i full fart med och "träningsmekar" :)

Titan

Inlägg av Titan »

Lycka till nu! Glöm inte att hantera LiPO-batterier förskiktigt och ladda dem säkert.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

flexxo

Inlägg av flexxo »

tack tack, det går bra (tycker jag iallafall!!) :D har inga lipo batterier hemma, behöver dom ju inte än! men har läst på nog om batterier haha! tack för påminnelsen iallafall! :)

Skriv svar