Cyma mp5a5+swordfish modul.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
ohman

Re: Cyma mp5a5+swordfish modul.

Inlägg av ohman »

Fick svar från TWG i morse, de väntar på en sändning från Cyma i slutet på Juli. Så om man kan hålla sig tills dess går det alltid att beställa där :)
Och, ja, (pris + frakt) * 1.3 så brukar det i slutänden inte bli mycket billigare att beställa från asien tyvärr. Inom EU, speciellt ställen som har gratis frakt över en viss summa (taiwaingun.com, gunfire.pl, greekairsoft.gr, airsoftclub.gr) brukar i slutänden vara både snabbare, och ungefär samma pris som från HK.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

MRV

Inlägg av MRV »

Självfallet handlar man från twg om dom får in den då :D

Sa dom vilka modeller dom får in :)?

ohman

Inlägg av ohman »

Nej, men jag frågade specifikt efter 041 och 041B och om de visste när de skulle få in den igen. Svaret på det var att de förväntade sig en leverans i slutet på Juli. Så förhoppningsvis dyker de upp då.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

MRV

Inlägg av MRV »

041b är ju den jag är ute efter också :)!

Det kommer ju bli perfekt. Hoppas fan att modden passar utan större förändring.

ohman

Inlägg av ohman »

Ok, liten uppdatering. Eftersom TWG fortfarande inte fått in rätt modell på Cymas MP5 så shoppade jag en begagnad MP5A3 här på forumet, beställde swordfish-kitet från ebairsoft och ett Cyma RIS från TWG.

RISet passade utmärkt rakt av, så inga konstigheter där. Swordfish-kitet krävde en bunt dremlande innan det gled på. Det verkar som TM har smalare gastub och pipa än vad CA har. Lyckligtvis var det ganska enkelt att dremla upp motsvarigheten till det främre siktet då den biten är behändig att jobba med och inte sitter fast annat än med ett par skruvar i den stora kötthammarfronten :D

Ganska nöjd med resultatet, ska lägga till ett par MBUS och möjligen en laser, men sen får jag nog lov att räkna den som klar.

Ursäkta halvkassa mobilbilder, ska ta bättre bilder senare i dagsljus.
MP5SF-Side.jpg
MP5SF-Front.jpg

Skriv svar