Osäker på batteri?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
skumgummi

Osäker på batteri?

Inlägg av skumgummi »

Hej! Jag har varit intresserad av airsoft ett tag men har precis fått pengar över att börja! Har bestämt att jag ska köpa en P&G M16A3 från redwolf (http://m.redwolfairsoft.com/item_detail ... 28Black%29). Jag har inte riktigt förstått om den där kommer med ett batteri? Och om så är fallet, vad för sorts batteri? Ska man satsa på lipo batteri? Alla förslag är välkomna!

Tack för mig :)

ohman

Re: Osäker på batteri?

Inlägg av ohman »

Ja, kör lipo på en gång, besparar dig lite kostnader längre fram när du vill byta ;)

Bra och billiga batterier här: Hobbyking Turnigy Nano-tech
Bra laddare här: Imax B6

Jag misstänker att du har batteriet i stocken på den bössan, och eftersom det är en fullstock så har du gott om plats för batteri. Köp det med störst mAh-tal som får plats.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

skumgummi

Inlägg av skumgummi »

oj, såg att jag råkade länka mobilsidan nu, på deras riktiga hemsida står det såhär: "Fixed stock allows you holds 8.4V 1700mAh Large Type battery!" Men det är alltså inga problem att gå så hög mAh jag kan hitta? Antar att jag måste hålla mig under 8.4V däremot, eller?

ohman

Re: Sv: Osäker på batteri?

Inlägg av ohman »

Nejdå, men lipo är 7.4 eller 11.1 vanligtvis. Börja med 7.4.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

skumgummi

Inlägg av skumgummi »

http://eliteairsoftbatteries.com/produc ... -pack.aspx

Det här då? vad innebär 2s och 15c?

ohman

Inlägg av ohman »

2S = 2 celler = 7.4V
3S = 3 celler = 11.1V

C-värdet får nog skepparn eller någon annan som är bra på ellära reda ut åt dig :)

Skriv svar