Extra batteri
-
Extra batteri
Hej!
Är rätt ny med detta med Airsoft men har en fråga som ni säkert sett fleeeeeera ggr.
Jag fick min bössa levererad med ett batteri på 8,4 volt och tänkte köpa ett extra batteri men hittar inte ett 8,4volts bat som passar cranestock nånstans,
bara 9,6 volt, så min fråga är, skulle mitt gevär inte palla med ett 9,6 volts eller spelar de ingen roll? skjuter mest semi om det har nått med saken att göra.
MVH
Mattias Friman
Är rätt ny med detta med Airsoft men har en fråga som ni säkert sett fleeeeeera ggr.
Jag fick min bössa levererad med ett batteri på 8,4 volt och tänkte köpa ett extra batteri men hittar inte ett 8,4volts bat som passar cranestock nånstans,
bara 9,6 volt, så min fråga är, skulle mitt gevär inte palla med ett 9,6 volts eller spelar de ingen roll? skjuter mest semi om det har nått med saken att göra.
MVH
Mattias Friman
-
Re: Extra batteri
9.6 funkar perfekt både semi och auto sommartider
sen om du vill köra när det blir kalt ute välj 7.4 lipo auto eller 11.1 till semi
letar du batterier i svenska butiker kolla in
www.airsoft.nu
M.V.H Alexander
sen om du vill köra när det blir kalt ute välj 7.4 lipo auto eller 11.1 till semi
letar du batterier i svenska butiker kolla in
www.airsoft.nu
M.V.H Alexander
M.V.H Alexander
-
Okej tack!
men då skulle jag kunna köpa ett 9,6 volts Nimh batteri även fast mitt gevär blev levererat med 8,4volts?
Mvh Mattias
men då skulle jag kunna köpa ett 9,6 volts Nimh batteri även fast mitt gevär blev levererat med 8,4volts?

Mvh Mattias
-
ja det är inga problem 
jag har kört 11.1 i en orginal bössa länge sen när den rasar är det bara att byta pistong för typ 100kr
M.V.H Alexander

jag har kört 11.1 i en orginal bössa länge sen när den rasar är det bara att byta pistong för typ 100kr

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander
-
Fy va bra! 
Då ska jag beställa mig ett
tack för hjälpen!
MVH Mattias Friman

Då ska jag beställa mig ett

tack för hjälpen!
MVH Mattias Friman
-
lungt kul att hjälpa till 
om du inte har så bråttom beställ från denna sida fri frakt och tok billigt
http://dx.com/s/lipo.html?category=841
fast dom hade inga batterier till din kolv just nu
M.V.H Alexander

om du inte har så bråttom beställ från denna sida fri frakt och tok billigt

http://dx.com/s/lipo.html?category=841
fast dom hade inga batterier till din kolv just nu

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander
-
Då har jag en fråga till, som jag kom å tänka på nu, behöver jag ny laddare då också eller skulle jag kunna ladda ett 9,6 volts med samma som jag laddar mitt 8,4 volts?
MVH mattias

MVH mattias
Inte säker på din fråga, men kolla hobbyking.com, köp en Imax B6 + ett gäng turnigy airsoft-batterier. (2S är 7.4 V, 3S 11.1 V), då har du batterier som funkar i alla väder + en laddare som kan ladda alla batterier du kan tänkas köpa. Släng till ett par deans-kontakter så har du en bättre kontakt än tamiya-kontakterna dessutom.