Liten säkring?!
Re: Liten säkring?!
Hur vet du att du fått kortslutning? Och kortslutning mellan vad?
Jobbar på Röda Stjärnan
Då den inte skjuter när jag klickar på avtryckaren och det blir varmt vid kontakterna mellan gearbox och sista biten (den man kopplar inte batteriet i och jag har mina batterier i handguardet just nu)
Jag vet redan nu att det kommer vara dåligt formulerat och dåligt stavat så ledsen för det.
Mvh
Jag vet redan nu att det kommer vara dåligt formulerat och dåligt stavat så ledsen för det.
Mvh
Det är inte kortslutning, det är med 99% säkerhet en gearboxlåsning. Det blir varmt för att motorn inte kan röra sig, och när motorn inte rör sig så går det oerhörda strömmar genom den, och det var därför säkringen gick (det är därför säkringen sitter där, för att skydda motorn, SA och kablage när du håller inne avtryckaren vid en låsning).
Skruva bort motorn från boxen och dra i anti reversal latchen med en lång krok eller tång till det rasslar/smäller till i lådan så är du good to go sen. Fast testa först med ett grövre batteri, typ ett stort 11,1V lipo, det kan räcka med det för att låsa upp den.
Skruva bort motorn från boxen och dra i anti reversal latchen med en lång krok eller tång till det rasslar/smäller till i lådan så är du good to go sen. Fast testa först med ett grövre batteri, typ ett stort 11,1V lipo, det kan räcka med det för att låsa upp den.
Jobbar på Röda Stjärnan
Okej tack så mycket det ska testas om det funkar har du sparat mig pengar som skulle gå till ett ris system med trademarks från daniel defence.
Mvh
29 juni 2013, 13:59:
Okej jag har ett litet problem när jag försöker ta av mag realisen så på alla you tube videor är det en skruv på den men för mig så verkar den vara fake och jag hittar inget mer som skulle kunna hålla emot gearboxen.
Mvh
Mvh
29 juni 2013, 13:59:
Okej jag har ett litet problem när jag försöker ta av mag realisen så på alla you tube videor är det en skruv på den men för mig så verkar den vara fake och jag hittar inget mer som skulle kunna hålla emot gearboxen.
Mvh
-
Ah. Du har mag releasen från helvetet. Tryck in det så långt det går sen får du skruva på grejen som sticker ut på andra sidan.
29 juni 2013, 14:22:
Dock så behöver du nog bara lossa pistolgreppet.
29 juni 2013, 14:22:
Dock så behöver du nog bara lossa pistolgreppet.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Jag ser inget jag kan skruva på när jag trycker så långt det går?
-
Nej alltså du ska vrida på själva grejen som sticker ut. Fast återigen det räcker med att du lossar pistolgreppet så har du hålet ner i gearboxen där du kan släppa på antireversal latchen.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Jo det förstodd jag med pistol greppet men motor plattan har fastnat inuti det skalet så jag behöver öppna det :S
mvh
29 juni 2013, 15:26:
Okej jag har ett litet problem den lilla grå plattan är borta finns det något jag kan använda istället?
EDIT': Jag tror jag lyckats med att låsa upp den den skramla till och allt verkar snurra iden.
29 juni 2013, 17:03:
Bump: märkte att det inte syntes att jag skrev igen.
29 juni 2013, 23:46:
Okej nu funkar allt bra igen tack för all hjälp!
Mvh
mvh
29 juni 2013, 15:26:
Okej jag har ett litet problem den lilla grå plattan är borta finns det något jag kan använda istället?
EDIT': Jag tror jag lyckats med att låsa upp den den skramla till och allt verkar snurra iden.
29 juni 2013, 17:03:
Bump: märkte att det inte syntes att jag skrev igen.
29 juni 2013, 23:46:
Okej nu funkar allt bra igen tack för all hjälp!
Mvh