AK5 Airsoft

mouse
Admin

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av mouse »

Kan man sätta i en vanlig V2 box i AK5C?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

harlekin

Inlägg av harlekin »

Färnström skrev:Portad cylinder är när cylindern har ett hål på sidan längre bak.

har jag för mig :P
http://www.airsoftgi.com/images/airsoft ... _Type1.jpg

icsh

En oportad har inget hål. ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Shepherd

Inlägg av Shepherd »

Är denna cylinder http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=10244 något att stoppa in i AK5an eller vad rekommenderar ni?
KWA MP7
JG G36C
KSP 90B

SAM:R

PFA

Inlägg av PFA »

Om ni söker på "volymtabell airsoft" på Google så får ni upp en klockren bild som säger det mesta om vilken typ av cylinder som krävs till respektive piplängd och fjäderstyrka.
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

Darksin

Inlägg av Darksin »

Hejsan, har ett lite annorlunda problem, eller vad är annorlunda på detta vapen? Känns som det mesta som kan strula gör det!
Anyway, min matar bra med maggen man kan tänka sig att använda, så ingen fix behövdes där!
Bytte cylinder, fick väl ut nästan 130ms med orginal fjädern.
bytte orginal fjäder mot en guarder sp90 fjäder, ligger stabilt på 101ms nu!

Problemet jag har är att den verkar ha en tendens att "gå ett dubbelvarv" vid enkelskott med 11lipo, dvs att den går ett lopp till och vill skjuta två kulor oavsett om man har maget i eller inte!
Lösning på detta var att köra antingen ett 7.4lipo, eller starkare fjäder, eller mosfet med ab.
Finns det någon annan kortsiktig lösning då jag inte har tid att beställa in en mosfet, och vill ej köra med 7.4 eller ha mer i ms?

maximillian

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

En motor med starkare magneter som bromsar snabbare? Min gör samma med 11, 1 men jag har börjat lira med 7, 4 eftersom Semin är tillräckligt rapp ändå. En Mosfet med AB som du skriver kanske kan funka.

Kan tillägga att jag har en M90 fjäder i min med.

Edit: Är med största sannolikhet så att motorn inte hinner bromsa i tid och därav dubbelspottandet.

Darksin

Inlägg av Darksin »

Jo, det är orginal motorn i, har redan testat en ny innan du skrev detta dock, problemet försvann till en viss grad. Den cycklar en gång extra extremt sällan nu, men det händer! (element ultra torque är alltid, ALLTID lösningen på varenda problem här i världen ;))
Funderar på att slänga in en lite tyngre fjäder ändå! Då kommer problemet vara borta helt iaf! Att byta batteri är helt uteslutet då jag inte har något 7.4 som passar i handguarden! :)

mouse
Admin

Inlägg av mouse »

Min kolvskruv har gängat ur. Vart finner jag en ny?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

HellfireATM

Inlägg av HellfireATM »

Har du en GF-85a? Samma sak hände mig. Har dock inte fixat min eftersom jag ändå skulle skaffa en C. Men kolla med striker och airsoftbutiken som brukar har mycket reservdelar.
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

Bladeswe

Inlägg av Bladeswe »

Hej. Angående GF 85-GL så gick min stockbult sönder med.
Kolla länk: http://www.guay2.com/web/drawings/gf/GF85_EXPLODE.pdf En pdf direkt för att vara snäll.
Item: "GF85-16 part 5" gick sönder och jag beställde reservdelar från G&G direkt, du hittar nog alldrig detta i någon butik.
Rekommenderar att du köper några då jag sj köpte 3 st då denna metaldel har tendens att gå sönder och för att slippa beställa flera ggr då dom skickar via EMS så köpte jag fler.
Kostade 5 USG/st.
BTW, köpte även "Air nozzel" och den saknar oringar visst, har inte kollat det och blev förvånad, beställde det med då det inte finns i någon butik. (Tänk på detta)

Ni kan maila sales@guay2.com direkt med identitetsnummer på delar ni vill ha, frakten brukar landa på runt 15-25USD, min på 20usd då jag tog flera saker,
Lycka till/Mattias

Skriv svar