Liten säkring?!
Liten säkring?!
Hej!
Jag köppte in en ASG m15a4 (sportline) och sköt lite sen gick säkringen och jag insåg att säkringen inte var en normal säkring för airsoft utan en väldigt liten en alltså 1/4 så stor vet ni var jag kan köpa såna? och är det normalt med en sån liten för m4a1s då detta var min första.
Tack på förhand
Jag köppte in en ASG m15a4 (sportline) och sköt lite sen gick säkringen och jag insåg att säkringen inte var en normal säkring för airsoft utan en väldigt liten en alltså 1/4 så stor vet ni var jag kan köpa såna? och är det normalt med en sån liten för m4a1s då detta var min första.
Tack på förhand
Re: Liten säkring?!
Är det inte en helt vanlig "glassäkring" i den?

Jovist är det en vanlig bara det att den varkar vara någon miniatyr av något slag
27 juni 2013, 22:08:
Ok här är lite mer detaljerad info:

Den lilla kom i m4a1en och den stora i g36cn och min fråga är var kan jag hitta sådana små säkringar?. Ledsen för att jag är lite otydlig är lite stressad just nu.
27 juni 2013, 22:08:
Ok här är lite mer detaljerad info:

Den lilla kom i m4a1en och den stora i g36cn och min fråga är var kan jag hitta sådana små säkringar?. Ledsen för att jag är lite otydlig är lite stressad just nu.
Skippa säkringen helt och skarva ihop kabeln genom att löda=Win.
I framtiden: Sluta tryck på avtryckaren om det börjar låta konstigt eller ingenting händer när du trycker på den. Funkat felfritt för mig i snart 4-5år.
I framtiden: Sluta tryck på avtryckaren om det börjar låta konstigt eller ingenting händer när du trycker på den. Funkat felfritt för mig i snart 4-5år.
Okej men är det inte farligt att skippa säkringen jag meanr kan inte batteriet eller något börja brinna?
-
nej.
händer nått " konstigt " så är det endå nått fel någon stans..
säkringen är helt onödig ..
händer nått " konstigt " så är det endå nått fel någon stans..
säkringen är helt onödig ..
Okej då då tar jag och skalar mina kablar och plockar fram lite lödnings prylar då rå.
Tack för svar
Tack för svar
Totalt onödigt med säkring. Har inte det i någon av mina bössor.
Två storlekar på glassäkring:
6x32 (vanligast)
5x20 (den på bilden)
6x32 (vanligast)
5x20 (den på bilden)
Jobbar på Röda Stjärnan
Okej!
Tack för alla svar och nu är det gjort men det visade sig att den visst hadde fått en kortslutning även om säkringen hadde gått så hur fixar jag sådant? Jag antar att det endast kan vara motor och kablage som kan vara skadat och behöver bytas ut eller har jag helt fel?
Mvh
Tack för alla svar och nu är det gjort men det visade sig att den visst hadde fått en kortslutning även om säkringen hadde gått så hur fixar jag sådant? Jag antar att det endast kan vara motor och kablage som kan vara skadat och behöver bytas ut eller har jag helt fel?
Mvh