Importera
Re: Importera
Vill ni undvika tull handla från gunfire.pl Väldigt bra sida
-
Ingen tull från UK då de är med i EU också.
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer
Min Affärer
-
jag har beställt en gbb från h-k för ett par dagar sen. ser nu att jag borde ha väntat. vad kan hända? bör jag oroa mej? beställde med express rakt 

-
Hmm intressant
Vet du vilket bolag som det skickas med?

-
Det som kan hända nu är:
Tullen tar den och skickar tillbaka.
Den fastnar i tullen och dom ringer upp dig för mer information.
Den går rakt igenom.
Har jag glömt något?
Tullen tar den och skickar tillbaka.
Den fastnar i tullen och dom ringer upp dig för mer information.
Den går rakt igenom.
Har jag glömt något?
hong kong speed post står det på sidan. beställde från get-reload.com
får ja pengarna tillbaka om dom skickar tillbaka den?
vad händer om dom ringer mej?
är aningen orolig nu
får ja pengarna tillbaka om dom skickar tillbaka den?
vad händer om dom ringer mej?
är aningen orolig nu
Låter som svenska posten handhar ärendet i Sverige då, kaninen.
Detta betyder två saker; dels är gasvapen något som är problematiskt att importera med rådande lagar - köp därför gasvapen endast i Sverige om du inte vill äventyra din beställning
Det andra är att svenska Posten inte handhar vapen överhuvudtaget och airsoftvapen är just vapen, även om effektbegränsade.
Tullen brukar kolla ganska noga utanför EU, så om de skickar tillbaka vapnet är du körd. Vanliga AEGs bör tas via UPS och GBB(r) helst från svenska ÅF.
Antagligen ger affären i HK ingen återbetalning vid beslagtagen beställning, de friskriver sig ansvar då det åligger dig som person att kunna och följa lagarna i ditt land. Om det skickas tillbaka till dem kan du kanske få ersättning, om du har tur. Butiker i andra länder har begränsat ansvar gentemot en kund i utlandet, så du har ingen lag eller förordning att luta dig tillbaka på. De kan ge dig någon form av ersättning om de finner det skäligt (antagligen då för lite goodwill och bra reklam).
Jag använder alltid UPS vid beställning utifrån EU - den kollektiva slutsatsen på gamla forumet menade att det var bäst och ett antal beställningar senare har jag inte blivit besviken. Har bara fått tulla ett fåtal gånger till och med. Återigen, beställ inte GBB(r) från utlandet :3
I detta fall - ha is i magen och hoppas på en skänk från ovan.
Detta betyder två saker; dels är gasvapen något som är problematiskt att importera med rådande lagar - köp därför gasvapen endast i Sverige om du inte vill äventyra din beställning
Det andra är att svenska Posten inte handhar vapen överhuvudtaget och airsoftvapen är just vapen, även om effektbegränsade.
Tullen brukar kolla ganska noga utanför EU, så om de skickar tillbaka vapnet är du körd. Vanliga AEGs bör tas via UPS och GBB(r) helst från svenska ÅF.
Antagligen ger affären i HK ingen återbetalning vid beslagtagen beställning, de friskriver sig ansvar då det åligger dig som person att kunna och följa lagarna i ditt land. Om det skickas tillbaka till dem kan du kanske få ersättning, om du har tur. Butiker i andra länder har begränsat ansvar gentemot en kund i utlandet, så du har ingen lag eller förordning att luta dig tillbaka på. De kan ge dig någon form av ersättning om de finner det skäligt (antagligen då för lite goodwill och bra reklam).
Jag använder alltid UPS vid beställning utifrån EU - den kollektiva slutsatsen på gamla forumet menade att det var bäst och ett antal beställningar senare har jag inte blivit besviken. Har bara fått tulla ett fåtal gånger till och med. Återigen, beställ inte GBB(r) från utlandet :3
I detta fall - ha is i magen och hoppas på en skänk från ovan.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
okej får hålla tummarna ! hade varit riktigt surt om man har kastat en 1000 lapp i sjön.
skulle det hjälpa om man ringde till tullen?
aja tack för ditt svar ministry även om det inte va så roligt.
skulle det hjälpa om man ringde till tullen?
aja tack för ditt svar ministry även om det inte va så roligt.