Fråga angående holografiska sikten

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Swoora

Fråga angående holografiska sikten

Inlägg av Swoora »

Hejsan!
Är på jakt efter ett holografiskt sikte till min VFC HK417 och än så länge har modell 552 (http://www.strikerairsoft.se/sikten/hol ... 552-1.html) vart det självklara valet. Det jag har märkt när jag letat är att det finns olika texter på sidan av siktet, som t.ex. "For airsoft use" For law/military use" och vissa har ingen text alls.
Betyder denna text att vissa är bättre respektive sämre?
Sen har jag hittat en jaktbutik som säljer 552 för 500 kr, när jag frågade om fabrikatet så fick jag svaret att detta var en "no name" produkt, därav det billiga priset. Är det stor skillnad mellan ett sådant och t.ex. den jag länkade till tidigare?

Tack på förhand!

TwinkleDew

Re: Fråga angående holografiska sikten

Inlägg av TwinkleDew »

kolla khmountain dom har ett för 200 spänn. Förmodligen element.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Titan

Inlägg av Titan »

Ett "Riktigt" följer pricken med, oavsett hur du tittar in i det från sidorna. De billiga är bara en projiserad prick. Spelar det någon roll för airsoft? Inte mycket. Det som spelar roll är hur mycket du gråter för att ditt 200 kr sikte, eller ditt 3000 kr sikte just blev sönderskjutet.
De riktiga håller generellt inte mycket bättre för direkta träffar.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

vallin

Inlägg av vallin »

Jag är inne på att beställa denna modell: Element XPS 3-2
Den har fått bra betyg vad gäller parallaxing och klarhet på red-doten. Samt att den har RS-markings och har som RS, 20 olika ljusstyrkor,
dom flesta kopior har mellan 3-10 oftast! Sen skulle jag rekommendera att köpa ett Holo-skydd, finns lite här och där. Ett sådant: Från KHM.

EDIT: Såg nu i efterhand att Twinkledew redan hade länkat det Holo-skyddet, morgontrött!

EDIT 2: Skillnaden mellan ett no-name och ett som man vet fabrikatet på kan vara gigantisk. Jag hade ett no-name kina EOTech, och parallaxingen på det siktet var så värdelös att jag inte ville ha kvar siktet.
Så jag råder dig att köpa ett Element eller något annat märke som man vet har bra kvalité!

Skriv svar