Tjena
Tänkte kolla om det är någon som har erfarenhet av de två nämnda. Hört att P&J är i grund och botten A&K, men att dem ändrar vissa grejer? Det som P&J gör med bössorna, är det bra? Om vi säger så här. Ni som är SAW användare, vilken av dem skulle ni köpt om ni fick välja: P&J eller A&K.
Här är lite länkar till de olika:
M249 Para: http://www.taiwangun.com/en/pj249-para-p-j - http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11608
M249 MKII: http://www.taiwangun.com/en/pj249-mkii-p-j - http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11607
MK 46: http://www.taiwangun.com/en/pj249-pj46 - http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=13818
P&J vs A&K M249:or
Re: P&J vs A&K M249:or
Kort svar:
P&J= BoreUp och för starkfjäder, byt
A&K= Vanlig cylinder etc+normal fjäderstyrka kanske t.om gå ner till 110 fjäder.
Min P&J chrona 142 m/s med 0,2g när jag köpte den
P&J= BoreUp och för starkfjäder, byt
A&K= Vanlig cylinder etc+normal fjäderstyrka kanske t.om gå ner till 110 fjäder.
Min P&J chrona 142 m/s med 0,2g när jag köpte den

Re: P&J vs A&K M249:or
Är ju lite onödigt med bore up om du inte har jättelång pipa. Så kör på a&k och byt lite andra saker ist, så som hophus, pistong och hopgummi ist.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån jun 17, 2013 1:43 pm
Re: P&J vs A&K M249:or
Jäklar! Då är det bra tryckkungaron skrev:Kort svar:
P&J= BoreUp och för starkfjäder, byt
A&K= Vanlig cylinder etc+normal fjäderstyrka kanske t.om gå ner till 110 fjäder.
Min P&J chrona 142 m/s med 0,2g när jag köpte den

Ja, jag läste någonstans att om man har +500 mm pipa så ska man satsa på bore-up. Och det har ju M249 MKII..Kocken149 skrev:Är ju lite onödigt med bore up om du inte har jättelång pipa. Så kör på a&k och byt lite andra saker ist, så som hophus, pistong och hopgummi ist.
Re: P&J vs A&K M249:or
Jag skulle säga ingen!
Skaffa dig en G&P... Har haft ett gäng olika m249 or och gedignast har min gammla G&P vart! Men det är när det gäller kännsla och pålitlighet! CA (a&k) modellerna har en styrka i enkelheten att byta fjäder. Som G&P saknar.
Sen vad gäller utgångshastighet, beror det på var och kanske framför allt hur en ksp används... 140 är ganska bra om man kör fordonsmonterat/kspnäste, i jakt/patrull så är det lite overkill. Många spel (inte alla) tillåter ett högre trim på understöd för att simulera att dessa skall kunna hålla täckande eld etc.
Men oavset så var frågan a&k eller PJ?
PJ har inte byt de delar som skapar problem hos A&K så det kommer med tiden att behöva bytas ändå, så skaffa den som är biligast och snickra ihop resten hemma i skjulet eller lämna till någon meck som kan fixa den som du vill ha de.
Skaffa dig en G&P... Har haft ett gäng olika m249 or och gedignast har min gammla G&P vart! Men det är när det gäller kännsla och pålitlighet! CA (a&k) modellerna har en styrka i enkelheten att byta fjäder. Som G&P saknar.
Sen vad gäller utgångshastighet, beror det på var och kanske framför allt hur en ksp används... 140 är ganska bra om man kör fordonsmonterat/kspnäste, i jakt/patrull så är det lite overkill. Många spel (inte alla) tillåter ett högre trim på understöd för att simulera att dessa skall kunna hålla täckande eld etc.
Men oavset så var frågan a&k eller PJ?
PJ har inte byt de delar som skapar problem hos A&K så det kommer med tiden att behöva bytas ändå, så skaffa den som är biligast och snickra ihop resten hemma i skjulet eller lämna till någon meck som kan fixa den som du vill ha de.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance
Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace
BadGuys Alliance
Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace
Re: P&J vs A&K M249:or
Allt du behöver för att fixa en A&K är sandpapper och två M4 skruv, kostar 15kr på bauhaus eller liknande. Dremla upp hopuphuset och stabilisera den.
Du får din vinning på tyngre kulor med boreup oavsätt längd på innerpipa. Den gör nästan inget på en 0.2 och kort innerpipa, byt bara till 0.36 eller tyngre så kommer du se skillnaden mot inte ha boreup.
P&J slänger in sina ACM HT motorer också, dessa är faktiskt helt okey. De klarar galant en 140 fjäder och kanske mera, dock inte den bästa ROF men ändå.
Gå på pris mellan A&K och P&J, är det den samma så väljer du P&J då denna är lite mera dynamisk och anpassas lättare mellan 100-140ms.
Du får din vinning på tyngre kulor med boreup oavsätt längd på innerpipa. Den gör nästan inget på en 0.2 och kort innerpipa, byt bara till 0.36 eller tyngre så kommer du se skillnaden mot inte ha boreup.
P&J slänger in sina ACM HT motorer också, dessa är faktiskt helt okey. De klarar galant en 140 fjäder och kanske mera, dock inte den bästa ROF men ändå.
Gå på pris mellan A&K och P&J, är det den samma så väljer du P&J då denna är lite mera dynamisk och anpassas lättare mellan 100-140ms.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån jun 17, 2013 1:43 pm
Re: P&J vs A&K M249:or
Ja, jag hittade faktiskt en bra video där dem snackar polska (är helt okej översättning) men där dem faktiskt gemför G&P och P&J: http://www.youtube.com/watch?v=1O_LJ_WQUycMace skrev:Jag skulle säga ingen!
Skaffa dig en G&P... Har haft ett gäng olika m249 or och gedignast har min gammla G&P vart! Men det är när det gäller kännsla och pålitlighet! CA (a&k) modellerna har en styrka i enkelheten att byta fjäder. Som G&P saknar.
Sen vad gäller utgångshastighet, beror det på var och kanske framför allt hur en ksp används... 140 är ganska bra om man kör fordonsmonterat/kspnäste, i jakt/patrull så är det lite overkill. Många spel (inte alla) tillåter ett högre trim på understöd för att simulera att dessa skall kunna hålla täckande eld etc.
Men oavset så var frågan a&k eller PJ?
PJ har inte byt de delar som skapar problem hos A&K så det kommer med tiden att behöva bytas ändå, så skaffa den som är biligast och snickra ihop resten hemma i skjulet eller lämna till någon meck som kan fixa den som du vill ha de.
Aha, okej. Det verkar som om de flesta tycker att man ska köpa den billigaste i slutändanAllan_g skrev:Allt du behöver för att fixa en A&K är sandpapper och två M4 skruv, kostar 15kr på bauhaus eller liknande. Dremla upp hopuphuset och stabilisera den.
Du får din vinning på tyngre kulor med boreup oavsätt längd på innerpipa. Den gör nästan inget på en 0.2 och kort innerpipa, byt bara till 0.36 eller tyngre så kommer du se skillnaden mot inte ha boreup.
P&J slänger in sina ACM HT motorer också, dessa är faktiskt helt okey. De klarar galant en 140 fjäder och kanske mera, dock inte den bästa ROF men ändå.
Gå på pris mellan A&K och P&J, är det den samma så väljer du P&J då denna är lite mera dynamisk och anpassas lättare mellan 100-140ms.
