Hej! Jag har en D-boys - Kalash RK-08s ( AK 105).
Har läst någonstans att alla AKs som är 100 och uppåt har större gängor till flamdämparen ( 22mm?). Om man läser om Cymas ak 105 så är det tydligen vanlig 14mm gänga på den.
Rätta mig om jag har fel för all information jag har hittat är väldigt kortfattad och svår hittad.
RS flamdämpare har väl 22 mm gängor?
Jag undrar om det då finns flamdämpare man kan köpa som passar eller om man måste tillverka dessa själv?
MvH Plopphatten
Flamdämpare med större gänga
Re: Sv: Flamdämpare med större gänga
Flamdämparen på rk08 är 22mm men ytterpipan är 14mm. Dboys har löst det genom att skicka med en adapter
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Re: Flamdämpare med större gänga
Rätta mig om jag har fel men är inte den större gängan M24x1.5? Iaf vad jag använt på customdelar som passar på dessa bössor...
RK08s har inte en gängad ytterpipa.
22mm gängningen (eller vad det nu är) sitter gjutet tillsammans med frontkornet som sen sätts fast med pins på ytterpipan.
Iaf på den bössan jag ägt.. Detta är alltså stålvarianten, det varierar kanske mellan modellerna.
Jag har använt både ak105 flamdämaren, Krinkovtratt samt PBS-1 på min bössa utan problem.
Utbudet på frontpimp är lite begränsat pga av gängningen ja..
//BG
22mm gängningen (eller vad det nu är) sitter gjutet tillsammans med frontkornet som sen sätts fast med pins på ytterpipan.
Iaf på den bössan jag ägt.. Detta är alltså stålvarianten, det varierar kanske mellan modellerna.
Jag har använt både ak105 flamdämaren, Krinkovtratt samt PBS-1 på min bössa utan problem.
Utbudet på frontpimp är lite begränsat pga av gängningen ja..
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
-
Det stämmer som BG skriver att gängorna är gjutna med frontsiktet.
Så det man egentligen kan välja mellan om man vill pimpa fronten är alltså den ryska ljudämparen eller medföljande flamdämpare. Låter lite tråkigt tycker jag
Det borde inte vara så svårt att göra en egen med rätt verktyg.
Kanske finns det någon här på forumet så är duktig på sånt
Så det man egentligen kan välja mellan om man vill pimpa fronten är alltså den ryska ljudämparen eller medföljande flamdämpare. Låter lite tråkigt tycker jag

Det borde inte vara så svårt att göra en egen med rätt verktyg.
Kanske finns det någon här på forumet så är duktig på sånt

Att göra gänga som hamnar "rätt" är nog rätt bökigt men att göra en adapter till 14mm är absolut inte omöjligt. Dock kommer ju 14mm-gängan att hamna iaf 5mm framför den befintliga gängan och alla ev grejer man monterar på den kommer hamna rätt galet i förhållande till siktet...
-
Det är tydligen inte så lätt som jag trodde...
Tror en adapter hade sett väldigt konstigt ut tyvärr
Får väl leva med orginal flamdämparen då, inte för att den är ful men det är kul att kunna variera sig
Tror en adapter hade sett väldigt konstigt ut tyvärr
Får väl leva med orginal flamdämparen då, inte för att den är ful men det är kul att kunna variera sig

http://i.imgur.com/A6xSb.jpg
Man kan alltid göra en egen
RS grejerna passa också så egentligen är det bara plånboken och kontakterna som sätter gränser.
Man kan alltid göra en egen