Glasögon utan imma? Köpråd
Re: Glasögon utan imma? Köpråd
ESS NVG Profile med thermal lens är det enda som inte immat för mig utan fläkt.
Men ett tips är microfiber duk som du håller glasögon rena och torra med.
Men ett tips är microfiber duk som du håller glasögon rena och torra med.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242
Om man inte vill spendera hutlösa summor på Oakley så funkar ESS ICE kanonbra enligt mig. Enda gångerna dom immat för mig var när jag spelade med gasmask samt när jag spelat inomhus på sommaren med kepsen nerdragen.
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D
Jobbar på Röda Stjärnan
Bumpar denna tråd lite.
Väldigt många som rekomenderar goggels av olika slag. Jag lyckas tom Imma varianter med fläkt vid sämmre väder upp täckte jag igår, ändå är jag en person som svettas otroligt lite. dock höll fläkten borta imman så var bara korta stunder med imma som tur var.
så jag har redan ett par som fungerar bra. Men jag funderar på om mer klassiska öppna skyddsglasögon immar lika lätt. De är ju inte riktigt lika slutna och man är inte lika skyddad. men någon "immare" som har erfarenhet av helt öppna skyddsglasögon om ni förstår vad jag menar??
Väldigt många som rekomenderar goggels av olika slag. Jag lyckas tom Imma varianter med fläkt vid sämmre väder upp täckte jag igår, ändå är jag en person som svettas otroligt lite. dock höll fläkten borta imman så var bara korta stunder med imma som tur var.
så jag har redan ett par som fungerar bra. Men jag funderar på om mer klassiska öppna skyddsglasögon immar lika lätt. De är ju inte riktigt lika slutna och man är inte lika skyddad. men någon "immare" som har erfarenhet av helt öppna skyddsglasögon om ni förstår vad jag menar??
@Skepparn,
Beställde både googles och facemask därifrån i förra veckan lite på vinst eller förlust då jag tillhör den skaran som inte kan hålla imman borta oavsett hur jag gör!
Hur har kvalitén varit, Och är du fortfarande nöjd med dom?
Beställde både googles och facemask därifrån i förra veckan lite på vinst eller förlust då jag tillhör den skaran som inte kan hålla imman borta oavsett hur jag gör!
Hur har kvalitén varit, Och är du fortfarande nöjd med dom?
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar
Bör även poängtera att imma fäster lättare på feta eller smutsiga glas, dvs helt nya glas kan imma om du är där och tallar med fingrarna och smetar av dig med fett från dina fingrar på glasen (eller smuts och flott från handskar).
Ett tips är att ha med sig en putstrasa i en plastpåse (ziplock) i fickan och eventuellt även något fettlösande rengöringsmedel typ diskmedel eller fönsterputs i en liten flaska som du kan droppa på.
Ett tips är att ha med sig en putstrasa i en plastpåse (ziplock) i fickan och eventuellt även något fettlösande rengöringsmedel typ diskmedel eller fönsterputs i en liten flaska som du kan droppa på.
Tips till er som tycker det blir mörkt med nätglasögon: spraya insidan av nätet med en ljus färg. Mindfuck!
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
-
Wiley X har flertalet modeller som är öppna och inte goggles, exempelvis PT- 1 och PT- 3. ESS ICE är ju poppis bland airsoftare annars. Oakleys ballistiska M-Frame är ju ett annat alternativ. Använd ett imskyddsmedel, ex foghtec och knäpp upp i halsen och undvik huvudbonad med skärm så att värmen inte "fastnar" i glasögonen.
Använd aldrig diskmedel! Många (alla?) diskmedel innehåller små slippartiklar som förstör glaset!
Använd aldrig diskmedel! Många (alla?) diskmedel innehåller små slippartiklar som förstör glaset!
Revision Sawfly och Revision Hellfly funkar underbart.
Tandkräm och vanligt saliv funkar också mycket bra som fettlösare (Om ni har undrat varför alla dykare spottar i sina masker innan dom går ner under ytan så är det för att motverka imma
)
Det här är helt korrekt.Picazzo skrev:Bör även poängtera att imma fäster lättare på feta eller smutsiga glas, dvs helt nya glas kan imma om du är där och tallar med fingrarna och smetar av dig med fett från dina fingrar på glasen (eller smuts och flott från handskar).
Tandkräm och vanligt saliv funkar också mycket bra som fettlösare (Om ni har undrat varför alla dykare spottar i sina masker innan dom går ner under ytan så är det för att motverka imma

"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Japp, har själv dykarcertifikat och om cyklopet immar igen när man är 18m ner blir det lite jobbigt. Jag såg just den här videon och kom ihåg tråden
http://www.youtube.com/watch?v=TvUysojp7Nc&feature=plcp aldrig provat dom själv men när jag uppgraderar nästa gång blir det nog sånna.
http://www.youtube.com/watch?v=TvUysojp7Nc&feature=plcp aldrig provat dom själv men när jag uppgraderar nästa gång blir det nog sånna.