Vapen för spejning / skydda prickskytten
Vapen för spejning / skydda prickskytten
Hej alla!
Jag kanske är den ända som undrar detta. Vad ska man ha för vapen om man t.ex. ska täcka en prickskytt? Jag hade tänkt mig en Famas F1 med benstöd, eller en G36V med benstöd. Jag ska alltså kunna ligga brevid prickskytten och både speja och skydda om motståndarna kommer för nära. Just nu har jag en G&G CM16 Carbine-STD.
Alltså min fråga är, Vad tycker ni jag ska införskaffa mig för vapen? Några förslag på eventuella sikten/tillbehör?
Mvh
Jag kanske är den ända som undrar detta. Vad ska man ha för vapen om man t.ex. ska täcka en prickskytt? Jag hade tänkt mig en Famas F1 med benstöd, eller en G36V med benstöd. Jag ska alltså kunna ligga brevid prickskytten och både speja och skydda om motståndarna kommer för nära. Just nu har jag en G&G CM16 Carbine-STD.
Alltså min fråga är, Vad tycker ni jag ska införskaffa mig för vapen? Några förslag på eventuella sikten/tillbehör?
Mvh
Re: Vapen för spejning / skydda prickskytten
Du kan nog välja helt fritt utifrån din spelstil. Men något med lägre trim är väl att föredra så att du kan skjuta på nära håll om det behövs.
Det är ju alltid trevligt om ni har liknande utrustning så det ser enhetligt ut så ta då ett vapen som hör till "landet/armén" i fråga.
Det är ju alltid trevligt om ni har liknande utrustning så det ser enhetligt ut så ta då ett vapen som hör till "landet/armén" i fråga.
Personligen tycker jag man bör ha en högt trimmad bössa (automat eller semisniper), så man kan verka på mål långt bort (men inte så långt som prickskytten).
Kommer lede fi så pass nära att man inte får skjuta (sidearm), då har man dragit sig tillbaka för sent. Annars blir det ett för stort glapp mellan prickskytt och spotters effektiva avstånd tycker jag.
Kommer lede fi så pass nära att man inte får skjuta (sidearm), då har man dragit sig tillbaka för sent. Annars blir det ett för stort glapp mellan prickskytt och spotters effektiva avstånd tycker jag.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
En M4a/16 @ 120m/s kompletterad med en M203 för när skiten verkligen träffar fläkten är inte helt fel. Sen kan ju både sniper och spotter ha tex en MP7 som sidearm att bruka under reträtt etc.
Jag har suttit och tänkt på att man kanske skulle införskaffa sig en FAMAS F1 med inbyggt benstöd. Dom gevären går ju mellan 105-110 m/s vilket är bra på både långt och kortare avstånd.
Låter det vettigt?
Låter det vettigt?
Vilka fördelar skulle du få med en Famas som gör 110 istället för att trimma din nuvarande bössa till samma hastighet?
<insert 'cool' one-liner here>
De vet jag inte.. Hur skulle jag trimmat min nuvarande då? (G&G CM16 Carbine-STD)
Den gör väl strax över 100ms, den borde fungerar utmärkt som spotter vapen. Se till bara att ha bra gummi i den och att den inte läcker så har du lätt en 60m du skjuter ut dina mål på. De andra kan ju snipern ta. Fixa kanske en bipod (kort variant) så du får en bra plattform för att ligga bredvid din sniper.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Det är alltid kul med nya bössor
, så vill du ha en Famas ska du givetvis köpa en.
Annars +1 på Allan_g, med ett bra hopup-gummi och möjligen en ny prec.pipa så kommer du undan ganska billigt.

Annars +1 på Allan_g, med ett bra hopup-gummi och möjligen en ny prec.pipa så kommer du undan ganska billigt.
<insert 'cool' one-liner here>
1+ på fetapa
samt, fixa en stubby stock om du vill ha feelingen för "smg" stuket.
Byta stock ger oerhört mycket för känslan, och kostar gratis nästan
Lycka till!
samt, fixa en stubby stock om du vill ha feelingen för "smg" stuket.
Byta stock ger oerhört mycket för känslan, och kostar gratis nästan

Lycka till!
Prickskytt