Vapen för spejning / skydda prickskytten

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
JNyberg93

Vapen för spejning / skydda prickskytten

Inlägg av JNyberg93 »

Hej alla!

Jag kanske är den ända som undrar detta. Vad ska man ha för vapen om man t.ex. ska täcka en prickskytt? Jag hade tänkt mig en Famas F1 med benstöd, eller en G36V med benstöd. Jag ska alltså kunna ligga brevid prickskytten och både speja och skydda om motståndarna kommer för nära. Just nu har jag en G&G CM16 Carbine-STD.

Alltså min fråga är, Vad tycker ni jag ska införskaffa mig för vapen? Några förslag på eventuella sikten/tillbehör?

Mvh

Bay Cat

Re: Vapen för spejning / skydda prickskytten

Inlägg av Bay Cat »

Du kan nog välja helt fritt utifrån din spelstil. Men något med lägre trim är väl att föredra så att du kan skjuta på nära håll om det behövs.
Det är ju alltid trevligt om ni har liknande utrustning så det ser enhetligt ut så ta då ett vapen som hör till "landet/armén" i fråga.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Personligen tycker jag man bör ha en högt trimmad bössa (automat eller semisniper), så man kan verka på mål långt bort (men inte så långt som prickskytten).
Kommer lede fi så pass nära att man inte får skjuta (sidearm), då har man dragit sig tillbaka för sent. Annars blir det ett för stort glapp mellan prickskytt och spotters effektiva avstånd tycker jag.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Stygge

Inlägg av Stygge »

En M4a/16 @ 120m/s kompletterad med en M203 för när skiten verkligen träffar fläkten är inte helt fel. Sen kan ju både sniper och spotter ha tex en MP7 som sidearm att bruka under reträtt etc.

JNyberg93

Inlägg av JNyberg93 »

Jag har suttit och tänkt på att man kanske skulle införskaffa sig en FAMAS F1 med inbyggt benstöd. Dom gevären går ju mellan 105-110 m/s vilket är bra på både långt och kortare avstånd.
Låter det vettigt?

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Vilka fördelar skulle du få med en Famas som gör 110 istället för att trimma din nuvarande bössa till samma hastighet?
<insert 'cool' one-liner here>

JNyberg93

Inlägg av JNyberg93 »

De vet jag inte.. Hur skulle jag trimmat min nuvarande då? (G&G CM16 Carbine-STD)

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Den gör väl strax över 100ms, den borde fungerar utmärkt som spotter vapen. Se till bara att ha bra gummi i den och att den inte läcker så har du lätt en 60m du skjuter ut dina mål på. De andra kan ju snipern ta. Fixa kanske en bipod (kort variant) så du får en bra plattform för att ligga bredvid din sniper.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Det är alltid kul med nya bössor :), så vill du ha en Famas ska du givetvis köpa en.

Annars +1 på Allan_g, med ett bra hopup-gummi och möjligen en ny prec.pipa så kommer du undan ganska billigt.
<insert 'cool' one-liner here>

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

1+ på fetapa

samt, fixa en stubby stock om du vill ha feelingen för "smg" stuket.
Byta stock ger oerhört mycket för känslan, och kostar gratis nästan :)

Lycka till!
Prickskytt

Skriv svar