Man skall inte vara rädd för att snegla på RS, i synnerlighet inte när det kommer till civilt tillgängliga mönster och färger (AOR är en annan femma, men hör ju inte Ranger till heller).
Jag köpte min utrustning från ebay för (ungefär) följande valörer:
RS-dok (Eagle): 550 SEK (Klon: Toysoldier 400 SEK)
Crye uniform (Crye): 2000 (Klon: Allwin 1200) STOR skillnad mellan RS och klon här, speciellt i materialkvalité, passform och sömmar. Kan sedan min första Crye-uniform inte tänka mig något annat, så bortskämd blir man med dem.

Eagle PCwC med extra allt (Eagle): 4400 SEK (Klon: Flyye minst 3500, närmare 4-5k med motsvarande prylar monterade)
Resten så som kängor och handskar, bälten och pistolhölster skaffar man ju oavsett så det räknar jag inte med, notera dock att eftersom jag tog mig god tid att plocka hem grejerna genom eBay-budgivning blev det knappt någon tusenlapp dyrare än att köpa kloner, och man blir dessutom garanterat nöjd med grejerna. Hjälmen köpte jag en bättre klon (en femhunka) och rev ut all inredning och remmar som ersattes med RS (kostar inte många lappar att köpa löst).
Västar och fickor kan man gott köpa från Flyye, deras grejer är så fantastiskt välgjorda och nära orginalet att det gör detsamma. Jag har till exempel aldrig fått ett par dåligt sydda Flyye-prylar, däremot har några Eagle-grejer varit sydda av någon skelögd stackare.
Vill man vara korrekt 2013 gäller Khaki-MBAV med Multicamfickor.