Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!
Till de som vill importera via svensk åf så kan d-gear hjälpa er.
De har verkligen tillstånd pch löst med tullen att få in gbb.
De har verkligen tillstånd pch löst med tullen att få in gbb.
Aha!
Jag visste att jag läst att någon av återförsäljarna hade tillstånd till att importera gasvapen! Det var bara minnet som svek gällande vilken det var
Jag visste att jag läst att någon av återförsäljarna hade tillstånd till att importera gasvapen! Det var bara minnet som svek gällande vilken det var

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Jag kan inte kommentera ovan uppgifter om licens eller ej.
Men! Hur hjälper det att en ÅF eventuellt har licens att ta in GBB när man sen som slutkund och privatperson ändå står med ett vapen i handen som enligt lagens mening är licensbelagt ? Inte för att det i praktiken händer något eller spelar så stor roll, men det blir ju som det blir ändå.
Missförstå mig rätt, det finns vägar runt, men det vi vill komma till är ju ett riktigt avslut och en långsiktig lösning...
Men! Hur hjälper det att en ÅF eventuellt har licens att ta in GBB när man sen som slutkund och privatperson ändå står med ett vapen i handen som enligt lagens mening är licensbelagt ? Inte för att det i praktiken händer något eller spelar så stor roll, men det blir ju som det blir ändå.
Missförstå mig rätt, det finns vägar runt, men det vi vill komma till är ju ett riktigt avslut och en långsiktig lösning...
Den stora fördelen är väl just att då finns det en återförsäljare man kan vända sig till om man vill ha en specifik gasbössa importerad. Speciellt med tanke på att det än så länge endast är tullen som bryr sig om dessa regler, och polisen verkar ha en lite mer sansad syn på det hela.
Det bästa är givetvis att du vinner slaget och får gasvapen inskrivna i lagen med. Men tills dess så finns en säker väg runt
Det bästa är givetvis att du vinner slaget och får gasvapen inskrivna i lagen med. Men tills dess så finns en säker väg runt

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Jag fick frågan frånordföranden i Sverok om vad förbundet kan göra för att stödja airsofthobbyn i den här frågan, några tankar och idéer?
-
Ja. Något om gasvapen kanske 

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Jag tror att det skulle vara bra om sverok officiellt kunde stödja detta. Vara med och skriva brev mm.
Låter som en bra idé.
Med en välkänd och etablerad förening som sverok tror jag ger mer uppmärksamhet!
Nu må jag vara pucktvåa, men är det här relevant; http://www.regeringen.se/sb/d/15630/a/189173
Aièn aristeúein - Ever to Excel |Affärsredovisningar| "With friends like you, I don't need any OPFOR..."