Så har pillat med 3 stycken KJ Works Colt M1911 A1 och varje gång jag skjuter med en så får jag känslan "detta är den skönaste airsoftpistol jag någonsin hållit i".
Extremt solid känsla, extremt skön blowback och skjuter förvånansvärt rakt.
Nu är jag ny till airsoft så de order har inte så mycket tyngd, så jag vänder mig till en mer erfaren målgrupp.
Vad är era erfarenheter av KJ Works Colt M1911 A1? Är den så bra som jag fått känslan av jämfört med andra blowback 1911:or?
Vad är bra att tänka på?
KJ Works Colt M1911 A1
Re: KJ Works Colt M1911 A1
Har en likadan och håller med dig på alla punkter 
Den låter högt också.

Den låter högt också.
KWC 1911 CO2 har faktist bättre kännsla överlag, men KJW är inte dålig, inte på långa vägar.
KWC 1911 A1 Tac köptes nyligen. sjuuuukt nice på alla sätt. Har själv haft 2 st KJW och denna KWC piskar kjw pickorna i min mening
Det låter allt annat än dåligt med tanke på hur grym den föregående är
.
Vilken återförsäljare köpte du från?

Vilken återförsäljare köpte du från?
Den finns hos Cyberairgun vad jag vet, har köpt en därifrån!
-
Som redan sagts, KWCs är bäst! CO2 liksom, fett bra året runt
Sen har ju iofs KJW CO2-magg också men jag har bara haft problem med dem (läckage, för hårt tryck så manteln låser sig, för klent tryck...jävla lynniga rent allmänt).
Men för att summera:
KJWs M1911:or är skitbra om du kör dem med Maruis gasmagg och det är över 15C varmt ute.
KWCs M1911:or är villkorslöst skitbra. Fastän de går på CO2 är det bara de första skotten som ligger på lite över 100m/s. Och till skillnad mot KJWs CO2-magg så får KWCs plats i ammo-pouchen för M1911:an!!! Ja, jag menar den där dubbelpouchen från WWII (TAN). Finns även för Vietnam (OD).

Sen har ju iofs KJW CO2-magg också men jag har bara haft problem med dem (läckage, för hårt tryck så manteln låser sig, för klent tryck...jävla lynniga rent allmänt).
Men för att summera:
KJWs M1911:or är skitbra om du kör dem med Maruis gasmagg och det är över 15C varmt ute.
KWCs M1911:or är villkorslöst skitbra. Fastän de går på CO2 är det bara de första skotten som ligger på lite över 100m/s. Och till skillnad mot KJWs CO2-magg så får KWCs plats i ammo-pouchen för M1911:an!!! Ja, jag menar den där dubbelpouchen från WWII (TAN). Finns även för Vietnam (OD).
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3