men, kan man skjuta tills den inte orkar mata längre? eller ska man sluta lite innan?
btw. fungerar denna laddaren?: http://www.rc-bargains.co.uk/ek20851-es ... p-232.html
Vilket LiPo till Cyma MP5?
Re: Sv: Vilket LiPo till Cyma MP5?
Ja laddaren funkar.
Nej du ska sluta skjuta när du märker att eldhastigheten börjar sjunka.
Nej du ska sluta skjuta när du märker att eldhastigheten börjar sjunka.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Re: Vilket LiPo till Cyma MP5?
Okej, om man inte gör det, skadas batteriet då? och hur blir det om man bara skjuter semiauto då? =)
Lite mycket frågor nu, men får man högre "rate of fire" om man använder lipo?
Lite mycket frågor nu, men får man högre "rate of fire" om man använder lipo?
Re: Vilket LiPo till Cyma MP5?
Så fort du märker att den börjar sega, det märker du även om du bara skjuter semi, så är det dags att byta batteri. Om du fortsätter pressa batteriet kan det ta skada ja (och pressar du länge nog kan det börja brinna
). Men med tanke på att du får ut ungefär 2 skott per mAh så får du skjuta en hel massa innan du kommer till den punkten.
Proportionellt sett till voltvärdet så får du ur högre RoF ur ett LiPo än ett NiMh, ett 7.4 LiPo har jämförbar RoF med ett 9.6V NiMh. Någon som är bättre på ellära än mig får förklara varför det är så

Proportionellt sett till voltvärdet så får du ur högre RoF ur ett LiPo än ett NiMh, ett 7.4 LiPo har jämförbar RoF med ett 9.6V NiMh. Någon som är bättre på ellära än mig får förklara varför det är så

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.