Precpipa?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
GulPotatis

Precpipa?

Inlägg av GulPotatis »

Hej, jag undrar om det är lätt att byta ut innerpipan på en Cyma cm041j, mp5, och vilken längd man ska ha på pipan? Och vilken innerdiameter är bäst? Och varifrån jag kan beställa den billigast?

Gör det mycket skillnad, och är det värt ett byte?

EDIT, har tagit reda på längden! 229mm, Men hur är den att byta. Hur sitter den monterad? (gängad eller påtryckt)
Senast redigerad av 2 GulPotatis, redigerad totalt 0 gång.

fester

Re: Precpipa?

Inlägg av fester »

Kolla sprängskissen om du har en!
Om inte så kan du dra ut den främre spinten mellan avtryckaren och magasinbrunnen sen den övre sprinten där stocken möter metallkroppen. Dra sedan isär delarna, nu kan du sedan dra ut innerpipan med hophuset.
Det är så här jag gör med min CM.041 med fullstock, garanterar inte att det är samma på din med skjutstock.
Sitter innerpipan för hårt måste öglesprinten framme vid främre siktet skruvas ut och sen den gängade mynningen med (den som du fäster quick detatch flamdämparen i).

Hoppas det hjälpte lite ;)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Tack så mycket! fick isär allt nu! :D nu vet jag hur man byter! :D

Blir det stor skillnad på träffsäkerheten med en 6.03mm pipa?

Och nu när den ändå är isärplockad, kan man byta främre siktet mot ett som inte har den runda ringen uppepå. Jag vill ha bort den för att jag har reddot sikte!

EDIT: HJÄLP, testskjöt nu när jag plockat ihop den, och det fanns ingen hop-up. kulorna dök efter ett tag, hur jag än ställde in hopupen... Hur fixar jag de?

9 juni 2013, 22:00:

HJÄLP, testskjöt nu när jag plockat ihop den, och det fanns ingen hop-up. kulorna dök efter ett tag, hur jag än ställde in hopupen... Hur fixar jag de? Alltså kulan dök efter kanske 20m

fet_apa

Re: Precpipa? och hopup krångel

Inlägg av fet_apa »

Har du tappat bort din "hop up nub" när du satte ihop allt?
<insert 'cool' one-liner here>

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Har löst det nu! pipan satt så att hopup "hålet" var åt fel håll!

Blir det stor skillnad på en precisionspipa och en vanlig? bättre träffbild?
Senast redigerad av 1 GulPotatis, redigerad totalt 0 gånger.

ohman

Inlägg av ohman »

Ja, annars skulle det inte bli speciellt bra :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Japp! :D

Blir det stor skillnad i träffsäkerhet med annan pipa?

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Okej, vad är det som är skillnad i bra och dåligt gummi? Är hopupgummit den där runda "gummihylsan" runt pipan? Skulle vara tacksam om ni länkade ett bra gummi! :D

ohman

Inlägg av ohman »

http://www.strikerairsoft.se/uppgraderi ... -blue.html
Lite dyrare, men galet bra, och det medföljer riktigt bra spacers med (den lilla plastpluppen som trycker på gummit).

Edit: Som Kocken säger ovan, prova byta gummi först, innan du byter pipa. Gummit kan göra väldigt mycket för din precision. Du kan antagligen få ganska bra precision genom att bara rengöra din originalpipa och byta till ett riktigt bra hop up-gummi.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Okej! är det här gummit bra: http://www.evike.com/product_info.php?c ... s_id=28917

Ska man byta spacern me? :D Det är inte så svårt att byta vad jag förstått? Ska man ha siliconfett på pipan när man trycker på gummit?

Skriv svar