Brand i bockaby

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Åkesson

Re: Brand i bockaby

Inlägg av Åkesson »

Känns lite dumt ändå att redan säga att Bockaby går i graven etc etc.

Kommunen/räddningstjänsten som har hand om Bockaby, har inte uttalat sig angående eventuell rivning just pga av denna händelse än.
Det sista jag kommer ihåg, som sades i rivningsväg i samband med att de rev betong-bron osv, var att så länge det fanns ett seriöst intresse av bockaby som ställe för paintballare och airsoftare att spela på. Så skulle de inte riva bockaby.

Sedan har det varit massa snack om saneringsarbeten osv. Vi får vänta och se helt enkelt, ingen idé att sitta här och dra en massa slutsatser.

Patet

Inlägg av Patet »

Jo kan hålla med dig om att slutsatser är dumt att dra, MEN kommunen har ett ansvar när det gäller att hyra ut byggnader, förefaller det en stor skaderisk hos den som hyr så tror jag inte att de får hyra ut? Rätta mig gärna om jag har fel, dock den bilden jag har av det hela.. Och detta kommer säkerligen leda till en besiktning där samtliga brister kommer att upptäckas... Men peppar peppar, vore trevligt om de blundar för detta och kör vidare som tidigare!
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

krisshoffa

Inlägg av krisshoffa »

Jävla as som bara saboterar, upp med en åtelkamera och ta reda på vilka svinen är som sparkar sönder och eldar upp byggnader på en av de bästa banorna i Sverige. Så jäkla tråkigt, det här.

Tommy[BP]

Inlägg av Tommy[BP] »

Sjukt jävla tråkigt. Förra helgen sov jag och några andra från Bogartpojkarna över mellan Fredag och Lördag. Vi väcktes mitt i natten av ett gäng ungdomar (5 st. 4 killar och en tjej) som spelade hög musik från sin bil och gick och tände en stor brasa i bussen på spelmarken. Vi tog dom på bar gärning och fråga vad fan dom håll på med. Dom var livrädda och bad om ursäkt och dom skulle aldrig göra om det. Jag sa till dom att gå och släcka branden och då sa dom till mig att dom brukar tända en brasa i bussen och att den släcks snart av sig självt

Nu ångrar jag/vi verkligen att jag inte tog registreringsnumret på bilen. Men det var en vit liten coupé bil med rätt bra ljudanläggning. Nu säger jag absolut inte att det skulle vara dom men ville bara nämna det och kommer även nämna det för ansvariga för uthyrningen imorgon. Kan vara värt att kolla upp.
/Bogartpojkarna Airosft

Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Bogartpo ... 9665293384

icex

Inlägg av icex »

blir så trött på folk som inte kan låta saker och ting vara! :cry:

försök hålla denna tråden uppdaterad ang. framtiden för bocken för er som får reda på mer info osv
,.-' ice - X07 '-.,

Mad John

Inlägg av Mad John »

Jag pratade precis med kommunen och det finns planer på att sätta stängsel runt om, men de är inte eniga i den frågan. Skulle de bli eniga och sätta ett stängsel, blir det max 5 meter utanför området (och då ingen skogsmark) samt isf tidigast nästa år. Jag sa då att de har två alternativ: riv skiten eller satsa på området fort som bara den...och han höll med mig men han har har ingen beslutanderätt. Så i morgon skall jag ringa högsta ansvarige för denna fråga.
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!

Åkesson

Inlägg av Åkesson »

Jättebra initiativ John!
Med tanke på hur höga kostnader det är på att hyra området för en dag så borde det ju finnas en sjysst budget för att spärra av området. Tråkigt att skogsområdet försvinner, men hellre det än att förlora detta i stort sett unika spelområde.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Skogen har man aldrig fått nyttja ändå. Mer än på allemansrättnivå.

Plus att den ändå går att nyttja hyffsat bra trotts stängsel...
Ja, oavsett vad som händer med Bocken blir det bättre än det är nu.

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Inte för att jag tror på att kommunen stoppat pengarna i en låda märkt "Bockaby konstruktioner", från alla spel som arrangerats där..

och ett stängsel stoppar bara de lata. Inte de envisa eller målmedvetna.
Vill någon verkligen elda ner ett hus, kommer de att ta sig in, över eller genom stängslet.
Eller kasta in en brandbomb helt enkelt.

Oavsett vad så är det såklart tråkigt som fan detta hänt/händer. Men de resurser som behövs eller krävs för att rädda, laga och skydda bocken, lär nog inte trilla fram i en budget pang bom bara.

Men på dem bara MadJohn, se vad för skoj svar de kan tänkas komma med från skrivbordets bakre avgrund. ;)

Sandman

Inlägg av Sandman »

360 bild från bocken!
http://360.io/Mwv5MY
Åkte förbi efter jobbet idag!
R.I.
Field medic

Skriv svar