varför PMC??

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Genocide »

Finns finns det....men han ser ändå muppig ut, eller snarare som en "förstagångenairsoftspelare".

Det dryga med just PMC är att det finns ingen "korrekt" gear. Ja man kan köra impression på en bild man har hittat. Men det finns ju ingen gearlist man kan följa överlag. Man kan ha en grundtanke med det hela och få det att se bra ut dock.

Jag kan med säkerhet säga att det finns inget ljus i slutet på tunneln här. Man får acceptera att PMC är så otroligt brett att det går inte att få till något som är "korrekt", utan endast impressions på bilder.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: varför PMC??

Inlägg av Twist »

Och man kan heller inte bortse ifrån att vi håller på med airsoft. Ibland upplevs det som mindre realistiskt när vi avbildar verkligheten rakt av. Precis som alla andra roller måste man ibland vara mera korrekt, eller efterlikna den generella och kanske inte helt insatta bilden, än verkliga operatörer för att det ska uppfattas rätt. Så är det på film också.

Vi får inte glömma att det är en upplevelsehobby vi håller på med och att det är viktigare att det upplevs som realistiskt än att det faktiskt är det. Ibland måste man nästan vara en karikatyr för att det ska kännas rätt för andra och det får man accelerera.

Det hjälper dock att vara insatt. Man ser skillnad på någon som bara har slängt ihop något och någon som har järnkoll på vad som delas ut till trupper eller föredras av riktiga operatörer, men som kanske avviker ifrån det på vissa punkter. Att använda PMC som ursäkt för att inte bry sig är oärligt. Bättre isf att erkänna att "det här är min airsoft-rigg och jag kör med det jag hade kört med om det blev krig idag, dvs det jag har hemma". Så har jag alltid gjort.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Kether »

Men... om det nu saknas en "kitlist" för PMC och riktlinjer, varför inte göra en impression då? Det är inte svårare än att skrapa ihop ett kit av annan magnitud.
Och iom det så kommer man bort från AirsoftLeffe och liknande fails.

Förstår inte varför det ska vara så svårt för folk att göra ett PMC kit utan att se ut som att man tagit det första bästa som ramlade ut garderoben. Tänk igenom, hitta en bra referensbild, gör efterforskningar och börja köpa in grejorna.

Locos13
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:51 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Locos13 »

Att efterlikna pmc är enkelt och man kan ha mer eller mindre vad som helst i gear och vapen väg. Det finns en massa ref bilder på pmc i jeans, od byxor, khaki byxor, hoodies, skjortor, t-shirts etc. Dvs perfekt för dem som tycker det är kul att leka krig och inte vill spendera 10-20000 på rätt gear vilket i min värld är helt onödigt ( dock lägger jag hellre ner 20-40000 på mina vapen för att det är dem jag gillar).

Däremot så tycker även jag att man ska lägga lite tid på att forska och söka upp rätt information om man valt att efterlikna ett speciellt
Pmc. Köpa rätt storlek på kläderna är ju ett steg i rätt riktning. Sen kan man ju skapa sitt egna sk pmc och sätta ihop gear krav, klädselkrav och story, det krävs lite fantasi och forskning.

Jag förstår om folk vill lägga jätte mycket pengar på att efterlikna en viss styrka o det är ju upp till var och en att göra. Däremot tycker jag att det är fel att klanka ner på dem som enligt vissa inte har rätt gear för att de inte spenderat pengar på att skaffa den riktiga gearen. Gör lite forskning o skaffa liknande gear , kopior funkar hur bra som helst.

Alla som spelar Nato/pmc/ ryss etc ska se ut och bete sig som detta, jag har inte den blekaste anningen om det är riktiga västar/ gear eller om det är kopior. Det bryr jag mig inte om för att det intresserar mig inte. Det är mycket viktigare att de som jag möter på milsim agerar, beter sig och försöker efterlikna pmc/Nato/ ryssar etc, tar träff och följer de roller som de ska spela. Äkta gear eller inte spelar ingen roll.
LOCOS - Don´t underestimate the POWER of the darkside

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Prospero »

ImageUploadedByTapatalk1358253438.770344.jpg
Oj titta man kan ju tro att dom bara tagit något dom hittat i garderoben.. ;)
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Rhino »

De folk gnäller på är folk som säger att de gör någon PMC kittning och gör det halvdassigt och skyller på att man kan välja vad man vill, alltså det går att göra snygga kittningar som inte är allt för dyra, man kanske inte ska välja 200kr västen från random ÅF, utan kanske gå upp lite i prisklass.
Som folk tidigare sagt, det handlar som alla andra kittningar om att leta material och bilder.

PMC kommer alltid att vara ett svart hål.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Prospero »

Rhino jag vet..i'm just taking the piss...
men jag tror Att många tänker i uppstarten att någon halv civilt kit IOM att man kanske har lite vandrar kängor haglöfsbyxor,softshell jacka etc.
Sen kan ja hålla med om att komma i addidas och tänka på Sniper juggen i "Behind enemy lines" kanske inte alltid håller måttet. Att lägga nära 20k på en sniper bössa och komma i skidglasögon och vit toppluva i september och svart mjukis overall känns lamt..
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: varför PMC??

Inlägg av Nitisk »

@ Genocide
Section Sevn kör med Svart combat shirt, OD byxor (tror Ea pratade om att de skulle skaffa helikon bdu). Och resten av gear OD(väst, fickor, knäskydd osv).

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Genocide »

så allt OD utom combatshirten med andra ord?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: varför PMC??

Inlägg av Nitisk »

Hehe, ja. Så kan man ju också säga det. ^_^

Skriv svar