varför PMC??

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: varför PMC??

Inlägg av Twist »

Tja, det finns ju en hel forumsdel för media, med bland annat undergruppen "Impressions", så det är väl bara att skapa en om man tycker att den borde finnas?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av kreator »

Plus ett på det.

Var inte rädda för att starta nya trådar som är existensberättigade!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: varför PMC??

Inlägg av Nitisk »

+1 på twist


Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: varför PMC??

Inlägg av Twist »

Det är en komplex problematik. Det finns folk som gärna vill se ut som PMC men inte egentligen spela som det. Det finns folk som blandar civilt med militärt för att de är lata, okunniga eller helt enkelt fattiga, och kallar det för PMC. Det finns arrangörer som inte kan, vill eller vågar skriva uppdrag för PMC som inte innefattar strid. Det finns fraktionskedare som inte riktigt vet hur de ska använda PMC i spel.

Och sen finns det motsatsen; seriösa lag som känns legit, arrangemang där PMC inte bara fungerar utan är oumbärliga, ledare som inte är rädda för att sätta PMC på rena skyddsuppdrag osv. Därför tycker jag att ämnet ofta angrips från fel håll och PMC blir ett samlingsnamn för saker som har ganska lite med varandra att göra.

Om PMC ska fortsätta utvecklas inom hobbyn så tror jag att det behöver ställas lite större krav; av arrangörer på spelare såväl som av spelare på arrangörer.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Gwlyddyn »

M90 och M4 är "leif". Inget annat.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: varför PMC??

Inlägg av Twist »

Tro mig, det skulle inte hjälpa utan bara leda till en massa onödiga konflikter. Om det fanns ett genuint intresse för en egen del för dem som efterliknar riktiga legosoldater hade det varit en annan sak. Jag är ganska säker på att legosoldater inte ser ut som "Leif".
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar