Har jag förståt rätt?

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Har jag förståt rätt?

Inlägg av peterpan »

Tja!
Om jag förstår rätt så bär folk inom pmc mest sitt egna gear och nåt vapen och sen får nån uppgift att dom blivit hyrda att tex försvara en minister igenom tex afganistan är det så?
Och nej jag vill inte bara efterlikna personal inom pmc pga låg budget men mest för jag gillar grejen med pmc...
Mvh
PS:Tror ni att en G36c kan passa till ett bra pmc gear har ingen budget för ett nytt vapen bara lite prylar till gear.
EDIT: la till är det så så man ser att det är en fråga blev bara lite otydligt...
Senast redigerad av 1 peterpan, redigerad totalt 0 gånger.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Har jag förståt rätt?

Inlägg av Gwlyddyn »

Finns bilder/filmer på G36K i händerna på PMC's. Steget är inte långt till C'n så det borde väl funka?

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Har jag förståt rätt?

Inlägg av peterpan »

Vad bra som jag trodde men hadde jag mer eller mindre rätt om gear?

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Re: Har jag förståt rätt?

Inlägg av RescueTeam »

H&k g36 c finns i bruk även G36KV... UN Security fick g36kv nere på Haiti... Mycket trevligt vapen... Lägg till en Surefire M900 och ett sikte antingen Aimpoint eller Eotech så är du på rätt väg...
De vanligaste vapnen som används är fortfarande någon AK modell typ akms, ak 47, ak74 mm detta på grund av de finns i så många exemplar i de länderna man opererar i, men även m4 typ finns, men nu börjar det komma flera företag/enheter som jobbar med någon modell av g36:an...
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Har jag förståt rätt?

Inlägg av Mace »

+1till rescueteam.

Rent utrustningsmässigt så varierar det, har inte hört om någon operatör som inte fått ha sin egen utrustning. Men det är ganska vanligt att de får utrustning av företaget de jobbar åt, baserat på vad uppdraget är etc.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Har jag förståt rätt?

Inlägg av Prospero »

Sen värt att tänka på.. Man kan köpa en Anna magwell till g36 så den kan laddas med m4 mag så du kan bli magasin kompatibel med tex dina lagkamrater så out of ammo blir ett mindre problem
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Har jag förståt rätt?

Inlägg av peterpan »

Okej tack!

Skriv svar