Tips på camouflage?

Hubbe86
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 07, 2013 10:22 pm

Tips på camouflage?

Inlägg av Hubbe86 »

Hej!

Laget (pmc) håller på att titta på camouflage som passar här i sverige, kravet vi har är att det ej får vara i officiellt bruk av något lands försvarsmakt.
Hittills så har vi hittat a-tacs fg och x-camo.
Någon som har några tips på fler cammon som passar bra här i sverige?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Gwlyddyn »

PMC's har väl haft en historia av att aldrig använda camo? Kanske är dumt att köra med camo då..

Hubbe86
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 07, 2013 10:22 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Hubbe86 »

Visst är det så, dock så finns det några i laget som vill kunna ha valet att köra med ett camouflage, så därför försöker vi hitta ett som ej är nationsbundet.

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Allan_g »

PMC använder det som uppdraget kräver och tillåter, allt ifrån rosa my kitten tröjor till MC.

Bilden på Kaki byxor och svarta tröjor/hjälmar kommer ifrån Irak där industrin blommade upp rejält. Där vill man inte (och fick inte) förväxlas med andra militärer = de använder inte M90 desert, MC, DPM mm.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Paxz »

Jag såg bilder på PMC's i December förra året som senast som hade camo. Åtminstone på byxor. Tror det var desert marpat och 3-col i det fallet. Nu kan jag iofs omöjligt styrka att det verkligen var riktiga PMC's, så rent faktamässigt så är mitt inlägg inte värt värst mycket. Tror nog lite som Allan att de kör på vad uppdraget kräver annars. Men att hitta ett camo som inte är nationsbundet att köra med kan nog bli svårt.

I värsta fall så får ni väl kalla er Legosoldater istället för PMC. Legosoldater verkar köra på precis vad de känner för.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Genocide »

Dock så har vissa företag dresscode.
Blackwater körde ju khakibrallor och svart tröja.

PMC har oftast inte camo då de inte vill förknippas med miliyärer. Ska ni köra pmc så etablera en dresscode. Ska ni köra i camo så kan ni köra dresscode för det.

Dyker ni upp hälften i civvie och andra hälften camo så lär ingen förstå att ni är ett lag.

Lite enhetlighet och baktanke på allt. Sätt krav tex att alla kör tanbrallor och svart väst. Tröja valfritt. Då ser man att det finns ett samband iaf.

Kör ni helt camo skulle jag undvika att kalla er för PMC.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Paxz »

De gånger jag stött på bilder på PMC där de använder camo så har de aldrig kört en uniform rakt ut. Det har alltid varit endast ett plagg, vanligast västar (speciellt för ryska PMC) eller byxor som använts. Men kollar man rent generellt så brukar PMC sällan köra med camo. Men sen om de har regler att följa eller inte vågar jag inte uttala mig om.

Blackwater hade säkert en dresscode (är det inte typ fem år sen de hette Blackwater? :)), men om Academi (eller Xe som de hette innan det och efter Blackwater) fortfarande har det är oklart. Xe har jag iaf sett i allt från jeans till de vanligaste "military" färgerna.

Det beror nog mycket på vilka det är som hyrt in företaget kan jag tänka mig. Vad man fått läsa själv så har ju b.la. Blackwater fått utföra en hel del inofficiellt smutsarbete för USA. Och då vill nog inte USA att de ska förknippas med dem och har då sagt att de inte får efterlikna amerikanska trupper, även om det (kanske) var USA som hyrde in dem ifrån första början.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Hubbe86
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 07, 2013 10:22 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Hubbe86 »

Klädkod på dom enfärgade kläderna har vi redan, vilket vi även kommer att ha om vi inför ett gemensamt camouflage.

Kan hålla med om att det skulle bli väldigt förvirrande om några kommer och spelar i camouflage och några har en färgade kläder. Fast det problemet löser man genom att prata med varandra innan man åker.

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Nitisk »

Om du bara behöver tips på camo som funkar i våra skogar är ju Pencott Greenzone så nytt att ingen militär fångat upp det än, men finns att få tag på i massa olika saker.
Kolla in mina foton på posing - tråden så får du en fingervisning om hur det ser ut.

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Tips på camouflage?

Inlägg av Mason »

En raidmoddad BDU i duckhunter camo vore awsome :lol:

Skriv svar