multicam & Pmc

Joddlar Bent
Inlägg: 40
Blev medlem: mån okt 01, 2012 7:21 pm

multicam & Pmc

Inlägg av Joddlar Bent »

har en fråga angående om PMC´s får använda multicam-uniformer eller multicam utrustning t.ex stridsvästar & mag fiickor


- Joddlar Bent

Jolln
Inlägg: 22
Blev medlem: tis maj 15, 2012 11:47 pm

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Jolln »

Får och får? PMC står för private military contractors/ private military company etc.

Det är alltså privatägdt.

Du får nog fråga chefen om du får lov att bära MC 8-)

Så om du hajar så är det helt fritt att välja vad en PMC får bära.

Lycka till!

Joddlar Bent
Inlägg: 40
Blev medlem: mån okt 01, 2012 7:21 pm

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Joddlar Bent »

Läste någonstans att PMC´s inte fick bära någon typ av camouflage som kan representera ett land just för att det är privatägt, ligger det något i det eller är det skitsnack? :?:

14 maj 2013, 22:45:

Fast ändå så viftar många pmc´s i irak den amerikanska flaggan

Jolln
Inlägg: 22
Blev medlem: tis maj 15, 2012 11:47 pm

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Jolln »

Tror inte det finns någon internationell krigslag som säger så, det beror nog helt på vilket företag och vart i världen/ vilken situation dem opererar i.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Genocide »

Tror det var mer att PMC inte bar camo pga att inte förknippas med vanlig militär.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

[pc1] rektorn
Inlägg: 56
Blev medlem: tor maj 24, 2012 4:42 pm

Re: multicam & Pmc

Inlägg av [pc1] rektorn »

Jag vill minnas att PMC:s i Irak förbjöds att använda samma mönster som MNF-I använde, för att de inte skulle misstas för reguljära styrkor. Det är dock ett tag sedan (typ 2009), och vem som förbjöd det minns jag inte, men något generellt förbud finns inte iaf :)

Kimale
Inlägg: 362
Blev medlem: lör sep 22, 2012 7:39 am

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Kimale »

Man kan se en några enstaka bilder där de har multicam fickor/västar men om man ska vara mer "rätt" så används svarta och tan/cb västar överlägset

Dagens aktörer i Irak brukar uteslutande ha en full uniform (t-shirt och byxor) som de använder sig av. Jag har aldrig sätt några bilder där de använder sig av multicam kläder iaf.
How to win a war? Buy a Kalashnikov


Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Armyofme
Inlägg: 181
Blev medlem: tis sep 04, 2012 6:13 am

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Armyofme »

"får" och "får" vill du kunna köra PMC i vår airsoftvärld och inte alltid bli placerad i NATOlaget så välj inte MC

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Bloodneed »

Rätta mig om jag har fel (ska leta fram källa) men finns det inte en Dod regulation som förbjuder privata säkerhetsföretag att bära camouflerade uniformer? vet att jag läst det när jag sammlade info för att starta ett pmc lag
CTR EP3 Championship White, nuff said

Joddlar Bent
Inlägg: 40
Blev medlem: mån okt 01, 2012 7:21 pm

Re: multicam & Pmc

Inlägg av Joddlar Bent »

Tack för svaren, ska nämligen starta ett PMC lag med några polare så ville en ha en MC platecarrier


Bloodneed: såg också någon källa som sade att man inte fick ha någon slags camouflage.

Skriv svar