Tjenare boys,
Är sjukt tacksam för hjälp men jag kan inte förstå hur jag skulle kunna få det då allt är helt ologiskt.
Ok here it goes:
Köpte en till PTW(med vissa CTW-delar) här på forumet. Främre CTW-elkretsen verkade pajj men det följde med en systema EL-001 eller vad det nu heter iaf främre krets så jag pillade ner den i gearboxen som är CTW men med PTW-kuggar, låter detta som en dum idé förresten?
Nåja, problemet är att motorn inte var monterad och antagligen pajj men jag tänkte testa iaf så jag kopplade allt utan att motorn skulle driva, hade den fastkilad på bordet.
Problemet är, att det fanimig inte går att få ner främre kretsen på sin plats så att det finns plats för triggern att klicka på knappen på kretsen. Kommer ihåg att detta var lite bökigt när jag byggde challenge kit men att det gick efter en liten stund.
Passar Systema främre kretsen till CTW Gearboxen förresten? Några andra delar som är inkompatibla mellan dem?
Det funkar fint när jag "fakear" och har gearboxen utanför vapnet och klickar på kretskortsknappen med fingret.
Vad kan jag göra för fel?!?!?!!?!?
STORT tack för hjälp!
PS Vet någon var jag kan få tag på viqs-hopgummin? Han har inte svarat på länge på PM nu.
Tack ska ni ha!
PTW/CTW Problem med trigger mot knapp på kretskort
Re: PTW/CTW Problem med trigger mot knapp på kretskort
Vad är det för årsmodell på CTW och vad för årsmodell på PTW kretskortet?
Uhm, det är samma som på bilden: (tror att det efter 2008)
http://airsoftsverige.com/forum/downloa ... d=2022&t=1
http://airsoftsverige.com/forum/downloa ... d=2022&t=1
Tja
CTW kör på gamla PTW avtryckaren som är lite längre invärtes.
Öppna gearboxen, fila lite på den och så passar det.
Fila liiite i taget och testa dig fram.
Lycka till!
CTW kör på gamla PTW avtryckaren som är lite längre invärtes.
Öppna gearboxen, fila lite på den och så passar det.
Fila liiite i taget och testa dig fram.
Lycka till!
Ahhhh stort tack! Kanon att veta!!