Troligt el fel.

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Chilli
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:41 pm

Troligt el fel.

Inlägg av Chilli »

Har en PTW i min ägo och den har fungerat problemfritt fram till Mob Inf 2 då den började bete sig konstigt mitt i allt.

Problemet är att när jag kopplat in ett batteri, som är garanterat fräscht och fungerande, och flippar över från safe till semi så fungerar allt som det skall, även i auto läge, men efter ett tag om jag slår över till safe igen och sen tillbaka till semi, eller auto för den delen, så är den total död. Provar snurra på kuggen för att de om det fungerar, men icke, snurrar lite på motorn också i diverse lägen, men icke sa nicke.

Gearboxen är helt genomgången, rengjord och omsmord, likaså motorn kollad över och commutatorn rengjord och motorn har redan varit iväg på fix tidigare då den är löddad vid kontakt ytorna för lindningen vid commutatorn. Piggarna på fireselector kortet (det på sidan om gearboxen) är hela och i riktigt fint skick.

Försöker förklara så mycket jag kan här. Så mina misstankar går mot att något av kretskorten gått åt helvete. Någon som sett något liknande problem tidigare?

Kortfattat: Cyklar precis som den skall i både semi och auto, men slår jag över från semi/auto till safe och sedan tillbaka är den stendöd tills jag kopplar ur batteriet och sedan in igen.

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Troligt el fel.

Inlägg av Kether »

Kolla om du kan byta fireselector kretsen.

Jag gjorde det. Den funkar bra sen dess.

Chilli
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:41 pm

Re: Troligt el fel.

Inlägg av Chilli »

Jepp, det var det första jag gjorde så snart jag kom hem från Malmö Airsoft. Beställt en ny och monterat, men har inte field testat än.

Lustiga var däremot att dagen efter jag beställt och betalat så bestämmer jag mig för att testa en sista gång och vipps, så funkar den som den skall. Oh well, skadar aldrig att ha ett extra beg liggandes.

Skriv svar