PTW och LiPo???

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Twist »

Lite cyklar du allt. :-) Säkringen går vid kortslutning/för högt motstånd, dvs när den blir för varm. Kretskorten kan brinna av flera olika anledningar men huvudsakligen är det samma som med säkringen. Motorn, däremot, kan ta stryk av både för högt och för lågt motstånd. Är motståndet för högt (tung fjäder el dyl) blir den varm när den startar och går. Är det för lågt (lätt fjäder, hög ROF) blir den varm och utsätts för större kraft när den bromsar.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Mysuperior
Inlägg: 2
Blev medlem: tis maj 15, 2012 12:07 pm

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Mysuperior »

jag har kört på en ptw 08:a (den senare versionen) sedan 2008 med 90 cylinder och firefox 11.1 lipo 1100 mah 15C och 1200 mah 20C i några år nu och det har funkat utan problem.. bytte sen till 110 cylinder och då blev det genast svårt att köra auto då kulorna klipptes, dock funkar singel helt ok :P

Skriv svar