PTW och LiPo???

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av viqs »

Det handlar nog inte om motorerna i ditt fall... Har du några klämda kablar eller så?
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Rosberg
Inlägg: 76
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:13 am

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Rosberg »

Nej , inte vad jag kan se....
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Taint »

Det som kan hända när man kör med lipo batterier är att bakre kretsen brinner, motorerna brukar sällan dö pga lipo-batteriet.

jag själv har kört med ett 5000mah 11.1v 60c i min tidigare M16, en -07 med alt vad det innebär. Funkade hur bra som helst i drygt 1,5 år sen brann bakre kretsen.
Men -07 motorn funkar fortfarande hur bra som helst.

I alla mina andra ptw'er kör jag 11.1v 2400mah 20c oavsett cylinder, aldrig haft en motor som pajat pga det.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Twist »

Det finns ingen teknisk anledning till att just LiPo skulle döda motorer. Jag har dock en misstanke om att det är bromsningen som motorerna tar stryk av och ju snabbare ROF desto häftigare blir inbromsningen. Det är mer energi som måste absorberas helt enkelt. Om man får högre ROF av ett batteri, LiPo eller inte, så borde därmed även risken för en skadad motor öka. Logiskt sett alltså...
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Rosberg
Inlägg: 76
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:13 am

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Rosberg »

@Twist
Låter , som du säger , logiskt.
90-95% av alla bollar jag skjuter iväg skjuts med singel , kan vara det som dödar mina motorer :(

Vi tränar mycket cqb (minst 1gg/vecka) , och jag ser en större utmaning i att spela på singel men det får jag kanske sluta med :?
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Twist »

Ja, det skulle kanske kunna vara en del av förklaringen till att du har haft så mycket motorproblem.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Nexis
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 23, 2012 1:40 pm

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Nexis »

jag upplever att det är de"äldre" modellerna som är känsliga för lipo 09 och framåt har jag inte hört några problem gällande lipo...
Vilja, Rätt & Mannamod.

Päära
Inlägg: 7
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:13 pm

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Päära »

Det Twist säger kan säkert stämma. Körde med 11.1v Li-Po på Mobile Inf 2 för första gången och den fungerade bra med 130 cyl hela dagen, tills jag bytte till 90 och skjöt några salvor... Roffen kändes dock inte extremt högre än med 130an, och det konstiga var att den fungerade genom hela eldstriden på natten och felet upptäcktes inte fören morgonen därpå. Det kanske var för extremt att köra 11.1v till 90 cyllen, who knows?

Rebelofsvearike
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:27 pm

PTW och LiPo???

Inlägg av Rebelofsvearike »

Kör 11 v lipo på 20c typ enbart på semi med 90 å 130 cylle inga problems, låter som du har något mer fel en motorn i detta fall
U mirring brah

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: PTW och LiPo???

Inlägg av Kether »

Det borde ju tekniskt sett vara säkringen som går först.
Sen kretskorten. Inte motorn. Eller är jag ute och cyklar?

Skriv svar