vanaras ytterpipor - flash hider?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

vanaras ytterpipor - flash hider?

Inlägg av Schultz »

Tjena,

Bytte ut min CQB pipa från Systema mot en i m4-längd från vanaras.
Passade utan problem i kroppen, med hopup och så vidare men blev betydligt mycket värre när det kom till flash hidern. Av någon för mig oförklarlig anledning har vanaras valt att ha rs-gänga på sina ytterpipor, vilket gör att inga flash hiders till airsoftvapen passar(varken CW eller CCW). De skickar förvisso med en mässingsbit med rätt gänga, men går ju inte att trä en flash hider på den om den inte är RS.

Min fråga är därmed: finns det någon adapter som gör att man kan använda airsoft flash hiders eller måste jag helt enkelt börja leta RS-delar?

Tack på förhand!
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

saft
Inlägg: 63
Blev medlem: mån maj 07, 2012 2:10 pm

Re: vanaras ytterpipor - flash hider?

Inlägg av saft »

De har marknadsfört sina pipor (några, vissa har 14mm CW) just med att de har RS-gänga vilket det säkert finns folk som letar efter. Mässingshylsan som medföljer finns just för att du ska kunna montera PTW'ns originalflamdämpare. Som du troligtvis vet har den inga gängor, utan träs just på en likadan hylsa (som dock är gängad 14mm CW på insidan original) för att sedan fästas med insexan på undersidan.

Med andra ord är dina alternativ att antingen försöka gänga om pipan, köpa en riktig flamdämpare eller användas Systemas originalflamdämpare.

edit: Givetvis borde du även kunna borra ur/rensa gängorna från en airsoftflamdämpare till den har rätt innerdiameter, och fästa likt Systemas.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: vanaras ytterpipor - flash hider?

Inlägg av Genocide »

Alternativt kan man även köpa en annan pipa.

FCC har sin multibarrel. Dytac har också ett stort utbud av pipor till PTW.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: vanaras ytterpipor - flash hider?

Inlägg av Schultz »

Tack för hjälpen!
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Skriv svar