Tunga kulor till PTW

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Hathhe
Inlägg: 30
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:43 am

Tunga kulor till PTW

Inlägg av Hathhe »

För att åter dra igång den evighetslånga "Vilka-kulor-är-bäst"-diskussionen: Vilka kulor är bäst i vikterna 0.30g och uppåt? Alla är väl överens om att Green devil fungerar bäst i sina vikter till lägre trim, men om man t ex vill köra en SPR-setup med en tyngre fjäder så känns 0.28 lite lätt. Någon som har några tips?

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av Finnen »

Madbull, en tid sen jag sist köpte en burk, men bannemig bar ammo för 130mps+
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av TwinkleDew »

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

saft
Inlägg: 63
Blev medlem: mån maj 07, 2012 2:10 pm

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av saft »

Jag har med relativt god framgång använt Madbulls (king arms mfl säljer kulor som ser precis likadana ut, till och med förpackade likadant, så det 'lär' vara samma produkt med olika etiketter på) 0.4 (de brungula) och .43 (svarta) till PTW då jag använt en som semisniper. I kombination med originalmagasin. Någon enstaka gång har en kula splittras, men generellt uppstår det främst när du skjuter auto. Har även provat Blaster Devils 0.40 utan större problem, och jag skulle nog vilja påstå att även dom är samma kulor som ovanstående, fast i annat format på förpackningen. Dock kan jag inte garantera det. Det finns inget jättestort utbud på tunga kulor, och ovanstående är absolut enklast att få tag i.

Straight's 0.43 som jag använder i mina boltvapen hade jag nog låtit bli att stoppa i en PTW.

edit: Kan tillägga att kvalitén på ovanstående kulor inte är lika god som t.ex. Green Devil, då det finns vissa skavanker på utsidan hit och dit och kulorna känns mer instabila (ojämna luftbubblor eller något kanske), men de är iaf tyngre. Skulle nog rekommendera att prova Green Devils 0.30 först och se om det duger, eller hoppa upp till högre vikter och även utvärdera dom själv (dels vad gäller matning och hur kulbanan blir). Kan behövas ett byte av hopupgummi för att lyfta de tyngsta om du har ett gammalt/slitet gummi.
Senast redigerad av 1 saft, redigerad totalt 0 gånger.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Steiner
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:27 am

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av Steiner »

Twinkie:
i vikterna 0.30g och uppåt?
Inte en notis om kulor över 0.30g i den tråden.



Edit: Och där kom Saft och klarade ut bekymret.
One man's terrorist is another man's freedom fighter

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av Genocide »

Jag upplevde att mina PTW magasin inte orkade med tyngre kulor än 0.28.
Kan ha att göra med att maggen är gamla och väl använda, eller att PTW mag inte orkar för tunga kulor.

Men jag är fast med 0.28.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Rosberg
Inlägg: 76
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:13 am

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av Rosberg »

Jag och en hel del i mitt lag kör med Green Devils 0.30g ute.
Dom fungerar kanon , i mitt tycke lika bra som deras 0.25g och 0.28g.
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av Lazt »

Jag kör bara green devil .30 till allt, funkar så jäkla bra och med 130cyllen så når jag 100meter helkropp med en skur utan problem såvida det inte blåser.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Rosberg
Inlägg: 76
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:13 am

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av Rosberg »

Kanske lite off men....

Någon som vet vart man kan få tag i Green Devils 0.30 nu , mina e slut och överallt jag kollat så e dom slut :-(
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

Hathhe
Inlägg: 30
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:43 am

Re: Tunga kulor till PTW

Inlägg av Hathhe »

Tack för bra svar! Låter som att jag får prova Madbull/king arms/blaster devils och green devils 0.30. Men jag har inte heller lyckats hitta green devils 0.30 någonstans och green devil vill inte sälja till privatpersoner i Sverige eftersom det finns återförsäljare (även om dom inte har i lager).

Skriv svar