Motorproblem
Postat: mån maj 21, 2012 3:47 pm
Hallå på er!
Jag tänkte höra med er som har erfarenhet av motorerna. Har en MAX -08 om jag inte minns fel, och den har fungerat utan problem i fyra år nu. Aldrig haft problem med motorn innan eller något annat för den delen heller.
Men i helgen så var jag på Mobile Inf 2 och bössan fungerade som vanligt första dagen, det sista jag gjorde innan bössan lades in i bilen var att ha en eldstrid med 90 cyl på kvällen då allt fungerade. Har nyligen bytt till Li-Po 11.1v och det är första spelet jag spelar med det eftersom jag kört med systemas 9,6v förut... Tog ut den på morgonen och märkte att det inte hände något när jag tryckte på avtryckaren.
Så nu har jag felsökt och provat att rengöra sensorerna eftersom det var en del fett på dem samt i hålen. Men har kommit fram till att motorn fungerar i vissa lägen om jag rör på kugghjulen, och om den hamnar i det felande läget så blinkar röda lampan. Verkar vara lindningen på motorn eftersom det verkar som att något av kollektorerna ej får kontakt. Kolen är mycket kvar på vad jag kan se. Jag vill bara få det bekräftat att det är lindningen så att det inte är något annat fel.
Det lustiga är ju att den fungerat i fyra år och när jag byter till Li-Po så händer detta med motorn på första spelet. Kan det vara så att motorn överbelastas med 11.1v och 90 cyl?
Jag tänkte höra med er som har erfarenhet av motorerna. Har en MAX -08 om jag inte minns fel, och den har fungerat utan problem i fyra år nu. Aldrig haft problem med motorn innan eller något annat för den delen heller.
Men i helgen så var jag på Mobile Inf 2 och bössan fungerade som vanligt första dagen, det sista jag gjorde innan bössan lades in i bilen var att ha en eldstrid med 90 cyl på kvällen då allt fungerade. Har nyligen bytt till Li-Po 11.1v och det är första spelet jag spelar med det eftersom jag kört med systemas 9,6v förut... Tog ut den på morgonen och märkte att det inte hände något när jag tryckte på avtryckaren.
Så nu har jag felsökt och provat att rengöra sensorerna eftersom det var en del fett på dem samt i hålen. Men har kommit fram till att motorn fungerar i vissa lägen om jag rör på kugghjulen, och om den hamnar i det felande läget så blinkar röda lampan. Verkar vara lindningen på motorn eftersom det verkar som att något av kollektorerna ej får kontakt. Kolen är mycket kvar på vad jag kan se. Jag vill bara få det bekräftat att det är lindningen så att det inte är något annat fel.
Det lustiga är ju att den fungerat i fyra år och när jag byter till Li-Po så händer detta med motorn på första spelet. Kan det vara så att motorn överbelastas med 11.1v och 90 cyl?