Motorproblem

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Päära
Inlägg: 7
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:13 pm

Motorproblem

Inlägg av Päära »

Hallå på er!
Jag tänkte höra med er som har erfarenhet av motorerna. Har en MAX -08 om jag inte minns fel, och den har fungerat utan problem i fyra år nu. Aldrig haft problem med motorn innan eller något annat för den delen heller.

Men i helgen så var jag på Mobile Inf 2 och bössan fungerade som vanligt första dagen, det sista jag gjorde innan bössan lades in i bilen var att ha en eldstrid med 90 cyl på kvällen då allt fungerade. Har nyligen bytt till Li-Po 11.1v och det är första spelet jag spelar med det eftersom jag kört med systemas 9,6v förut... Tog ut den på morgonen och märkte att det inte hände något när jag tryckte på avtryckaren.
Så nu har jag felsökt och provat att rengöra sensorerna eftersom det var en del fett på dem samt i hålen. Men har kommit fram till att motorn fungerar i vissa lägen om jag rör på kugghjulen, och om den hamnar i det felande läget så blinkar röda lampan. Verkar vara lindningen på motorn eftersom det verkar som att något av kollektorerna ej får kontakt. Kolen är mycket kvar på vad jag kan se. Jag vill bara få det bekräftat att det är lindningen så att det inte är något annat fel.
Det lustiga är ju att den fungerat i fyra år och när jag byter till Li-Po så händer detta med motorn på första spelet. Kan det vara så att motorn överbelastas med 11.1v och 90 cyl?

Robin040
Inlägg: 39
Blev medlem: tis maj 08, 2012 11:22 am

Re: Motorproblem

Inlägg av Robin040 »

Låter som motorn.

Du kan skicka den till Tac, om du vill vänta i 4 månader.
Jag kör med en FCC gen2 i min ptw, o den rullar på som F-A-N! 😄

Så, köp antingen en FCC (Ta kontakt med Genocide här på Airsoftsverige, han är en av dem som driver GT Airsoft)

Eller så skicka den till Miltac.

Avråder dig att skicka till Tac.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Päära
Inlägg: 7
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:13 pm

Re: Motorproblem

Inlägg av Päära »

Alright. Åker antagligen och fixar den hos Miltac då det är nära och bra. Annars får det bli en FCC motor. ;)

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: Motorproblem

Inlägg av Tamaz »

Låter precis som att det är en lindning som släppt i motorn, så när den ligger så just den lindningen behövs för att få fart på den så händer inget, men snurrar man motorn ett kvarts varv så fungerar den igen. Det är väl det som är standard-felet när motorerna pajjar.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

rastaman
Inlägg: 9
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:28 am

Re: Motorproblem

Inlägg av rastaman »

Kolla även motorkolen. Om du har haft motorkolen i 4 år så borde det vara hög tid att byta dessa.
Börjar med samma symtom som du beskriver.
Billigare att kolla kolen än att byta lindningar... :D

Mvh Danne
TSW - The Sunshine Warriors! SKRIVER I STORA RÖDA BOKSTÄVER ATT JAG ÄGER LÖJLIGT MÅNGA PTW:ER!http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... n&start=40Affärsredovisningar

Päära
Inlägg: 7
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:13 pm

Re: Motorproblem

Inlägg av Päära »

Jo det är lindningen helt säkert. Men däremot kolen (dom kanske man byter samtidigt som man lindar om motorn) ser ut att vara mycket kvar på vad jag kan se. Miltac får kolla, ska upp på lördag. Tackar för hjälpen. :)

The Reaper
Inlägg: 9
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:01 pm

Re: Motorproblem

Inlägg av The Reaper »

Lånar tråden lite.
Kan skjuta semi och auto utan problem men efter skjutit ca 30-70skott, så dör bössan då måste jag ställa om från safe till semi/auto för att den ska skjuta igen.
Kolen är 1år gamla och motorn är -07 elsystemet -08.
Får samma problem både med 130ms och 110ms

Skriv svar