PTW vs CTW...?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.

Jag har en:

PTW
40
82%
CTW
9
18%

Antal röster: 49

MaYAte

PTW vs CTW...?

Inlägg av MaYAte »

Jag sitter och funderar på om man ska skaffa sig en ptw/ctw...är därmed lite nyfiken på vad airsoft sverige har att säga
i frågan ptw vs ctw...vad e för/nackdelarna med dom två olika...har kollat på en CTW som jag funderar på att införskaffa:

S-T-T-S 416 CARBINE TEAM ALPHA II på följande sida - http://www.s-t-t-s.co.uk/armoury.htm

kan detta vara en underbart fin bössa...? tacksam för era tankar och åsikter...

piZ...

Eadcruzher

Re: PTW vs CTW...?

Inlägg av Eadcruzher »

Nej. Skaffa en vanlig PTW/CTW istället och köp en 416-upper istället. För det där ser inte klokt ut...

CTW-versionen
Bild

Hur en 416-upper ska se ut
(WE 416-upper moddad för PTW)
Bild
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

Jag vet att det är vanlig m4 upper & lower på den men jag ser inte den stora skillnaden på den du visar
och ctw'n...dels pga av att de e olika sidor av vapnet...vet att den ska ha högre topprail och rakare maggbrunn men
skillnaden ser inte så stor ut...iaf inte på dom bilder jag sett...och om man nu skulle köpa en vanlig mx3 vad går
då en hk416 upper på...?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Bildgoogla lite så ser du nog skillnaderna och ja, de är många och omfattande. Kanske inte för det otränade ögat men ögonen tenderar bli ganska vältränade rätt fort i den här hobbyn. Då ångrar man att man köpte något som dög igår.

Ska du ändå byta kroppen är en vanlig TA2 förmodligen en hygglig plattform att bygga på. FCC gör HK416-kroppar som iofs inte är billiga men helt korrekta. RAS likaså.

I korthet är det en rätt dyr affär oavsett vad du gör men köper du rätt saker från början gör du dig själv en tjänst. Personligen hade jag börjat med en M4 och byggt på efterhand.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

rike

Inlägg av rike »

För något år sedan hade flera av oss i laget CTW MX2or. Samtliga krånglade på ett eller annat sätt. Oftast va det cylindrarna som inte höll, antingen slog nozzlarna i hopuphusen så nozzeln gick i sönder med stora hack i hopuphuset som följd, eller så fördärvades kolvtoppen innuti cylindern. Alla jag vet som har eller har haft CTWer har haft problem med dem. Efter att jag tröttnad på att lagat cylindrar så sålde jag min, fan tro att gearboxen rasade då för nya ägaren. Motorerna drar oxå en djävla massa ström så man får köra med stora batterier till dem oxå. Små smidiga LiPo lösningar är inte att tänka på om du inte vill köra "safe" och byta batteri vart 5:e magasin. Frågar du mig så säger jag att Celsius är rena skiten...

Jag rekommenderar dig att köpa en begagnad Systema PTW i stället och få den servad av någon kunnig och skit i det där med Celsius skräp......

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

rike: Har redan beställt en Mx-3...;) får se om den krånglar lika mycket som mx-2an...hehe...men dom har ju förbättrat dom en del vad jag förstår sen
har du ett års garanti på hela paketet...får väll se hur detta planar ut...den som lever får se...men alltid kul å höra andras upplevelser...tack för svar...:)
jag får helt enkelt hoppas att mx-3an funkish... :ugeek:

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Problemen rike beskriver är samtliga åtgärdade, iaf på de mx3 som kommer till butik via STTS. De får nozzle och en del annat utbytt mot egna förbättrade varianter redan på fabriken.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

rike

Inlägg av rike »

Twist >> Det va precis vad de sa om MX2:an. Alla fel skulle vara åtgärdade. Jag hade inte vågat chansa vareifall..

Genocide

Inlägg av Genocide »

Fast som Twist säger så kommer vår butik inte sälja standard mx-3.
Utan specifika delar är bytade till beprövade och testade delar.

Tex nozzle och sungear.

Sen ger vi garanti på bössorna. Men det är upp till var och en att köpa en=)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Oavsett ska det bli intressant och se vad STTS har lyckats göra med CTW´n.

Hade också en CTW ett litet kort tag. Det är ju en kopia på PTW´n. Det finns en anledning till att den är billigare än PTW´n.

Låst