Bolt stop

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
intabaa97
Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 23, 2015 8:48 pm

Bolt stop

Inlägg av intabaa97 »

Hej!
Nu vet jag inte om det är en funktion eller ett fel.
Men jag har en Systema PTW 2007, oavsett vilket magasin jag använder så slutar den skjuta när jag får slut på ammunition (som det ska) men när jag tar ut det tomma magasinet så kan jag skjuta igen, samt att när jag tryckt in ett nytt magasin med kulor så måste jag inte klicka på bolt catchen för att kunna skjuta. Nu har det varit så sedan jag köpte den som tredje ägare och jag har kollat och ser att bolt catch delen som trycker in "knappen" som låter vapnet skjuta trycks ned när de tomma magasinet tagits ur.
Så jag skulle bara vilja kolla om det ens är ett fel och om det är så hur man kan fixa det.
Mvh

xman68
Inlägg: 47
Blev medlem: tor dec 04, 2014 8:15 am

Re: Bolt stop

Inlägg av xman68 »

Kolla så att fjädern sitter där.

Finns magnetisk bolt-stop.....


https://www.powair6.com/en/bolt-stop/18 ... a-ptw.html

intabaa97
Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 23, 2015 8:48 pm

Re: Bolt stop

Inlägg av intabaa97 »

Jag har inte den där silvriga delen som inte är en fjäder i min. Min fjäder satt i hålet som sitter på utsidan av vapnet strax nedanför där sprinten går igenom och tryckte ut den nedre delen av "bolt catchen"
Bild
Bild

xman68
Inlägg: 47
Blev medlem: tor dec 04, 2014 8:15 am

Re: Bolt stop

Inlägg av xman68 »

Det silvriga är magneten, Det är en uppgradering. funkar ok på mina ptw er.. slutar inte alltid att skjuta när magget är tomt . Men behövar alltid trycka på den när jag ska skjuta igen.( om sista skott spärren funkat) så som du vill att det ska funka.

intabaa97
Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 23, 2015 8:48 pm

Re: Bolt stop

Inlägg av intabaa97 »

Okej :)
Då blir det nog ett köp i framtiden. Tack för tipset!

Skriv svar