Cylindern går inte ned hela vägen

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
intabaa97
Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 23, 2015 8:48 pm

Re: Cylindern går inte ned hela vägen

Inlägg av intabaa97 »

Den sitter runt början av innerpipan med gumicylindrarna undertill för fjädring.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Cylindern går inte ned hela vägen

Inlägg av Callahan »

Då är det något där som är galet antagligen.
Du får lysa in där och se om det syns nått som inte stämmer.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

intabaa97
Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 23, 2015 8:48 pm

Re: Cylindern går inte ned hela vägen

Inlägg av intabaa97 »

Ja nu efter jag gjorde något så drastiskt som att ta lite sanpapper och tog bort lite av det inte av den svarta delen av hoppen så går den in mycket lättare verkar dock som att den externt har blivit fetare också och går därmed inte helt in I cylindrarna hål för den.
Jag har ingen aning om varför detta hjälpte men kanske är att den blev tillplattat när jag var tvungen att använda hammare för att få upp hoppen.
Troligen kommer jag kanske ge upp då jag ändå har planer på att köpa en RWA hopp eller fc Advanced och hoppas att det var just detta problem.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Cylindern går inte ned hela vägen

Inlägg av Callahan »

Det är nog troligt att nått fått sig en törn.
Jag brukar ha en regel behöver du ta till våld när man skruvar så gör man fel eller har fel verktyg/redskap.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

D0minus
Inlägg: 11
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:09 pm

Cylindern går inte ned hela vägen

Inlägg av D0minus »

Ngt är off, testa din cyle/hop hus mot andra systema cyle/hop hus, rwa/Fcc är dessvärre inte så optimala produkter därav sämre än systema oem! Kastman v2 hop hus är den bästa om man vill ha aeg liknade hop justering!

intabaa97
Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 23, 2015 8:48 pm

Re: Cylindern går inte ned hela vägen

Inlägg av intabaa97 »

Tack så mycket för tipsen om hoppinköp!
Jag har ingen aning om varför nu. Men alla mina problem löse sig nu efter att jag tog sandpapper och tog bort 0.5mm på utsidan av hoppen också. Nu matar den alla skott och chronar ca 118m/s till och med 120,1m/s med min 120 cylinder och 88,3 - 89,7 med min 90m/s. Den skjuter rakt också och låter bra, tycker dock att det är orimligt att den ska sluta passa efter jag bytt rollern jag var tvungen att använda hammare somsagt för att få upp den och jag är tredje ägare av ptwn så kanske är någon svagare hop metall.
Jag får dock ta och införskaffa mig av ett nytt hop hus även om det funkar nu då det inte känns så bra med denna nödfix i bössan.
Jag får tacka alla för era tips och tiden ni lagt på detta.
Mvh

Skriv svar