Inkonsistenta skott?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Inkonsistenta skott?

Inlägg av MFRCNS »

Tjena, har en TW som helt random skjuter halva sin utgångshastighet vissa skott, kan vara när som helst, inget speciellt tillfälle, fullt som halvfullt magasin.. olika magasin osv.
En tanke var att kanske nozzle fjädern kanske är för klen eller att oringen till nozzlen sitter för tight så att kulan inte matas in helt i hop up huset innan pistongen slår fram?
Det är en 130 cylinder som skjuter 150m/s men ibland vissa skott då skjuter ~75m/s, det handlar om 5-10 skott på ett 120 skotts magasin.

Hur som helst skulle jag behöva lite tips.
Tack på förhand!

Halvtand
Inlägg: 11
Blev medlem: ons okt 14, 2015 3:19 pm

Re: Inkonsistenta skott?

Inlägg av Halvtand »

Låter som nåt galet i cylindern. Har du tagit isär och kollat?

Jag hade en 90cylle som spökade, visade sig att fjädern var av när jag tog isär.

MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: Inkonsistenta skott?

Inlägg av MFRCNS »

Halvtand skrev:Låter som nåt galet i cylindern. Har du tagit isär och kollat?

Jag hade en 90cylle som spökade, visade sig att fjädern var av när jag tog isär.
Tjena, har öppnat den kanske 20 gånger, kollat alla oringar, fjädrar t.o.m. installerat en custom bearing.

Halvtand
Inlägg: 11
Blev medlem: ons okt 14, 2015 3:19 pm

Re: Inkonsistenta skott?

Inlägg av Halvtand »

Då är det väl bara hopupen som kan spöka kvar, om inte gearboxen "stannar av" precis vid kuggens "släpp" ögonblick. Tätar nozzle ordentligt? Inte "fastnar" i bakre läget? Inga spån i hopupen efter släpande nozzle? Har du en annan cylinder att prova med för att ta bort ev cylinder problem?

Jag hade ett problem med att en nozzle var aningens böjd, troligen efter att av misstag stoppat i en DTW/eBay nozzle i en cylinder i en Systema hopup (aningens mindre diameter än DTW nozzle på en orginal Systema om jag inte är helt ute och cycklar) och då vart nozzle krokig.

Då vart det skit vill jag lova..

Sen är mina idéer slut!

MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: Inkonsistenta skott?

Inlägg av MFRCNS »

hmm! skulle kunna vara nozzlen då! Denna nozzle är en A&K och är något större i diameter än systemas, kanske den som "släpar fast" i hop huset.. skall testa när jag får hem ny cylinder :) Den ser inte krokig ut men kanske räcker med den dimensionsdifferensen då för att det skall spöka, klyver även kulor ibland, men inte lika ofta.

EDIT: Testade i brist på annat att slipa ner dimensionen på nozzlen och hittills verkar det fungera :)

Halvtand
Inlägg: 11
Blev medlem: ons okt 14, 2015 3:19 pm

Re: Inkonsistenta skott?

Inlägg av Halvtand »

Då hoppas vi på att det var så enkelt :)

Skriv svar