Modda RS 40rnd PMAG för PTW?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Modda RS 40rnd PMAG för PTW?

Inlägg av Stag »

Tjo!

Vet att folk har moddat RS 30rnd PMAG till PTW. Hur är det med de längre 40rnd?

Skulle vilja ha ett par 40rnd till min PTW, men har ingen kunskap eller insikt i om det är möjligt att modda detta? Någon form av distans i botten för att kassetten ska sitta på rätt höjd?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: Modda RS 40rnd PMAG för PTW?

Inlägg av LiquidSnake »

Det borde ju fungera med långa magasin också, så länge allt hamnar rätt borde inte längden på magasinet påverka moddningen.
Du skulle ju kunna testa med nåt material i stil med liggunderlag eller liknande som trycker upp ptw magasinets insida i pmaget.
Ta gärna lite bilder om du ger dig på projektet =)

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Modda RS 40rnd PMAG för PTW?

Inlägg av Stag »

Problemet är väl att få internerna att sitta kvar? Så att de inte glider ner i magget när man använder det.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: Modda RS 40rnd PMAG för PTW?

Inlägg av LiquidSnake »

Det går ju alltid att borra och använda befintliga hål för sprintarna till metall skalen.
Inget är väl enkelt när det gäller airsoft och MacGyver skills? =)

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Modda RS 40rnd PMAG för PTW?

Inlägg av G-Enis »

Du borde kunna använda magasinfjädern som hör till RS magget som distans, om du kapar det till en vettig längd.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Modda RS 40rnd PMAG för PTW?

Inlägg av Gwlyddyn »

På mina gamla 30-skottare använde jag en hård skumplast som distans och har svårt att se att en sån inte skulle funka på ett 40-skotts.

Also.. I just might have ett 40-skotts med trasig magasinläpp, never tap/rack/bang ett PMAG för då går dom sönder, att sälja. ;)

Skriv svar