PTW tracer?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: PTW tracer?

Inlägg av Thinker »

Bara för man kan/vill är nästan alltid acceptabel anledning, är själv väldigt stor användare av det. :)

Effektivast uppladdning: Mycket ljus under tillräckligt lång tid av rätt energiområde (färg på ljuset). Att blixtra/blinka med ljuset gör bara du belyser med mindre total tid vilket är mindre effektivt. Konstant ljus under så lång tid som möjligt är effektivare. Lång tid är "relativt". Kulorna kan bara laddas upp med en viss mängd ljus energi, och det är lätt logaritmisk skala, så om du har tillräckligt med ljusintensivitet från exempelvis LEDs kan du typ ladda upp dem till 70-95% på den korta tid de passerar förbi i fullauto, att uppnå full laddning och ljusstyrka handlar om rätt ljus för kulorna, med tillräcklig intensivitet, hög ROF gör det dock lite svårare att uppnå 90%+. Låta dem laddas under timmar är inte effektivare. Exempelvis så har jag en burk med tracer kulor stående i hobbyrummet, jag har i princip bara led belysning i lägenheten och rätt mycket ljus. De lyser väldigt mycket svagare än när jag skjuter dem fullauto ur min masada, helt enkelt för vanligt vitt LED ljus dåligt på att ladda kulorna så många timmar belysning av dåligt ljus är mindre effektivt än ungefär 50ms med intensivt UV från 4st 3mm leds på närma håll i masadan.

Grönt självlysande är helt enkelt billigare/enklare tillverka och "mer effektivt" än de andra varianterna, bla för vi ser grönt ljus bättre än rött så även om de röda kulorna lyst "lika mycket" hade du sett gröna kulorna som betydligt starkare (samma anledning som grön laser syns bättre än röd laser av samma styrka).
This space intentionally left blank