Varför ptw?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Varför ptw?

Inlägg av Eadcruzher »

Ytterliggare en detalj, som många inte bryr sig om dock, är att PTW-magasinen är i rätt storlek jämfört med AEG. Dvs, dom åker inte ner för långt i vissa fickor.
Sen är det också att många dimensioner är "RS"-korrekta så man kan montera riktiga grejer på den. Jämför då med en AEG där stocken sitter fast i gearboxen och tål inget tryck.

Det finns en anledning till varför man ser PTWer från 2008 komma ut på forumet och säljas för över 8000kr och det är för att dom är pålitliga.
Javisst, finns ju måndagar där med men väldigt sällan.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av Purvins »

Man skaffar en PTW för att den är stabil i prestanda och känsla. Den är lättmekad med en box som är separerad från fjädrer och har bättre toleranser överlag än en V2/V3. Lätt att byta cylindrar och enkelt att underhålla dessa separat från resteranden av mekaniken. Väldigt bra respons på semi, som självklart går att uppnå med en AEG också men ingår från köp.

Det har förekommit problem med motorer på modeller efter 2008 som kan avhjälpas med en JG motor för under 100$. Det är CTW/DTW/Vadnuklonerna heter som har haft problem med el och generell kvalité.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Varför ptw?

Inlägg av perlenbacher »

@Wimpen Valfri fullmetall chingchong bössa = 1500-2000
Jefftron Mosfet = 600
16:1 gears = 300
SHS High torque = 300

Runda slängar 3.500. Samma (om inte bättre) respons som en PTW.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Teemu76
Inlägg: 52
Blev medlem: tor maj 29, 2014 5:48 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av Teemu76 »

För mig är känslan viktigast, och det får jag inte av nån random kinabössa oavsett om den går som en dröm.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av KronaN »

Några orsaker jag kan komma på:

- AR15-fans som ser PTW som den logiska slutstationen med åtanke på kvalitet och känsla.

- Folk som tjänar mycket pengar och inte ser den stora kostnaden som ett problem.

- Lätt att meka med samt kitta.

- E-penis ;)

Själv skulle jag vara intresserad, om det inte vore för att jag är NATO-allergiker.

wimpen
Inlägg: 17
Blev medlem: tor jul 25, 2013 6:23 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av wimpen »

Plus en hel del tid för att få allt att lira perfekt. Hmm.. Lär man bygga AK då kanske
TM Next Gen Recce
WE Glock 17

Jackjaevel
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jun 24, 2012 9:09 am

Re: Varför ptw?

Inlägg av Jackjaevel »

Att ingen nämnt det innan.
Du kan trycka i en 150 fjäder i en ptw från scratch.
Där trycket/slaget av pistongen går ut i hophuset och i sin tur ut i ytterpipan. Dvs ingen gearbox som pajar i fronten för att det är potmetall.

ProPain
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jun 07, 2012 8:24 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av ProPain »

Hur står sig "PTW-känslan" mot GBBR?
Armchair mercenary since ´79

Affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=24993

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Varför ptw?

Inlägg av perlenbacher »

Kan endast tänka mig att likna PTW med en AEG som är tunad, enklare att pilla med och med RS mått (Dvs inte 5mm tjockare kropp som alla M4 AEG).
jag har precis gått ifrån ett antal Gbbr i förmån till att köra en AEG med bättre trigger response och Quick spring change + lite bättre internals.

Enda likheten jag kan se är att PTW och Gbbr är av samma mått. Sedan att Boltcatchen fungerar, men den strular tydöigen mycket på PTW så den verkar inte PTW ägare köra med ändå utan deaktiverar den. Men måtten är RS på Iallafall WE och Systema. Resten kan jag inte uttala mig om...

Men jag gick till Gbbr pga realismen. Det var bara så. Funktionen var som en riktig bössa.

Heeelt oändligt opraktiskt att ha i spel dock. En AEG/PTW är pålitligare alla dagar i veckan. Nedkylning, kulor jammar, generellt dålig precision.

Men visst, skitkul att plinka med och spela med. 3 månader om året.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Varför ptw?

Inlägg av babymakerairsoft »

ProPain skrev:Hur står sig "PTW-känslan" mot GBBR?
Med GBBR så känns det mer riktad åt milsim och verklighets trogen som möjligt, lite rekyl fixande så kan du få den att känna som en .223 ;) PTW har ju ingen rekyl eller nåt det ät typ som AEG.
Mordant skrev:Är också nyfiken på PTW vs GBBR. Har lite hamstertendenser och gillar att samla på allt airsoftrelaterat och börjat snegla åt GBBR och/eller HPA. Aldrig provat någon av dem bör tilläggas.
Du har Daytona eller AlyanAirsoft om du vill ha GBBR funktion, blowback fast kör på luft tank

Skriv svar