Varför ptw?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Varför ptw?

Inlägg av Fubar »

Hej!
Jag har en grej som jag har undrat över ett tag...
Varför skaffar man ptw/dtw etc?
Nu menar inte jag att vara spydig, tråkig eller nåt annat. Frågan är helt allvarlig.
Jag har sett annonser ibland där vissa gevär kostar över 10k. Sen läser jag att man ska köpa nån motor och den kostar 3k osv.
Varför vill man ha detta?
Slår det aeg, hpa på fingrarna, eller är det nåt annat?
Hört nåt om att det är skalenlig 1:1, är det därför det kostar multum?
Återigen, min fråga är helt allvarlig.
Ser framemot seriösa svar som kan ge mig klarhet inom detta område.

Mvh
Fubar
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Teemu76
Inlägg: 52
Blev medlem: tor maj 29, 2014 5:48 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av Teemu76 »

Hade samma tankar med... tills jag prövade en. Går inte att gämföra med aeg enligt mig. Jag tycker det är värt det. Enklaste sättet för att få svar på dina frågor är nog att prova en ptw.
Senast redigerad av 1 Teemu76, redigerad totalt 0 gånger.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

wimpen
Inlägg: 17
Blev medlem: tor jul 25, 2013 6:23 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av wimpen »

För min del så var det att jag endå var uppe med de pengarna i AEG:er. Men jag skruvade jämnt med alla... hela tiden. Provade en ptw och blev frälst. Känslan och framförallt att den håller! Jag anser även att det beror på hur mycket du spelar. Spelade jag 12 gånger om året hade jag fortfarande lirat med en AEG, men nu spelar jag betydligt mycket mer och vill ha något som verkligen håller och inte sviker mig.

Jag jämnförde airsoft med min andra hobby. Att åka hoj. Inte vill jag ha en billig slarvigt ihopsatt motorcykel som jag måste meka med hela tiden för att kunna åka lite. Eller kosta på mig och alltid kunna åka när jag vill.

Sedan är det responsen. Jag lirar mest cqb semi only. Då vill man ha något som är rappt, kom inte ihåg jag slog över på auto sist.
TM Next Gen Recce
WE Glock 17

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av Gwlyddyn »

Det enklaste är att testa en. Jag gjorde det och nu har jag ägt sex stycken PTW's.

Bra respons, kort avtryck, cylindersystemet, "rätt" mått på saker. Den enda nackdelen är prislappen.

Jämförelse: Kia och en Mercedes. Bägge är bilar. Bägge rullar. Prislappen skiljer men så gör också prestandan.

wimpen
Inlägg: 17
Blev medlem: tor jul 25, 2013 6:23 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av wimpen »

Sedan inte att glömma att de har ett betydligt bättre andrahands pris. Bra jämnförelse Gwlyddyn!
TM Next Gen Recce
WE Glock 17

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av Fubar »

Tack för svaren!
Så då är det kvaliteten det handlar om?
Bättre byggda osv?
Själv kör jag hpa och tycker det är helt kanon. Därav min fråga angående ptw.
Tack också att ni uppfattade mig som frågande och inte som näsvis eller annat :)
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av Gwlyddyn »

HPA och PTW är ju jämförbara på så sätt att det är trevlig respons och man enkelt kan justera utgångshastigheten.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Varför ptw?

Inlägg av perlenbacher »

Justera utg hastighet kan du ju även göra med en WE katana eller quick spring change bössa. Lirar själv just nu med ICS Split gearbox, funderar på att skaffa en extra upper gearboxhalva för cqb. Så jag ser inte alls prisklassens värde där... Vad gör en PTW mer pålitlig? Ingenting.. Dyrt att äga, serva, och uppgradera. Är man hardcore och har pengarna, Visst. Lägg dina 10k för en PTW. Be done with it. Jag kan förstå RS Känslan med mera, men inte priset... Känns som man betalar mer för märket än för varan.

Responsen? Rappheten?
16:1 Gears, SHS high torque och BTC/ASCU/Jefftron mosfet så har man bättre respons. Kolla på Majorens bössor.

Både AEG och PTW funkar kanon. PTW är bara bättre från start, fast jag jag hört är det ett måste att uppgradera Elen och motor direkt ur låda? Rätta mig om jag har fel.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

wimpen
Inlägg: 17
Blev medlem: tor jul 25, 2013 6:23 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av wimpen »

En aeg kan absolut gå lika bra som en PTW, men systemet att meka i rätt så annorlunda och enligt mig så är alla *TW lättare. Det finns många bra system nu med quick spring change.

Men Perlenbacher, vad kostar dessa uppgraderingar + en AEG med bra externals? Jag är genuint intresserad och menar inte att du har fel, kan mycket väl stämma. Men är man inte uppe i samma pengar som en begangnad Systema då?

Systema hade problem med sina motorer förut men nu ska det väl vara fixat. Elen håller mycket länge så länge du sköter bössan.
TM Next Gen Recce
WE Glock 17

wimpen
Inlägg: 17
Blev medlem: tor jul 25, 2013 6:23 pm

Re: Varför ptw?

Inlägg av wimpen »

Helt klart är EVO:n med i matchen. Verkar vara en väldigt bra bössa.
TM Next Gen Recce
WE Glock 17

Skriv svar