Trött ptw

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Trött ptw

Inlägg av _ace »

Hej jag plockade upp min ptw från din dvala på 1.5år och idag på spelplanen så lyckades jag skjuta 4st magg sedan började rofen att sacka ner precis som att det va batteritorsk. Jag bytte batteri utan att något hände, testade med ytterligare 2st och alla är nyladdade. Jag hade problem för drykt två år sedan men efter ett byte till en Hornbill motor så verkade bössan rulla på som den ska.

Det är en ptw 2007 med orginalelektronik mm det enda som är bytt är motorn. Är det någon som har något tips på vad jag ska göra. Idag så slutade det med att bössan inte skjöt till slut som om att den inte orkade och motorn blev lite varm. Jag testade att köra med en annan cylinder med samma resultat. Bössan skjuter på bra när den är öppnad och kuggen stannar i rätt läge men den orkar inte dra någon last.

De cylindrar jag har testat med idag är min gamla 110 och en sprillans ny 110 som jag lånade av en polare.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Trött ptw

Inlägg av Gwlyddyn »

Byt motorkol.

_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Re: Trött ptw

Inlägg av _ace »

Hej igen. Jag har nu testat att byta motor kol. Jag har inte fått tag i sprillans nya men har ett par st från ett par gamla ptw orginalmotorer som är av varierande slitage. Hur som helst jag fick ingen annan effekt av att byta motorkol. Bössan skjuter och tappar rof direkt och till slut stannar upp som om att det vore batteritorsk. Spelar ingen roll om jag växlar batteri eller kopplar ur och i samma batteri det blir samma effekt.

Några andra förslag?

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Trött ptw

Inlägg av Allan_g »

Just att din motor blir varm så är det dålig anslutning, kolen eller illa lödning. Kan vara dålig komponent i elen men det tror jag inte.

Du byter gammal kol mot gammal kol = inget vidare test för uteslutning.

Dina fjädrar som trycker in kolen trycker antagligen inte tillräckligt för bra kontakt och det beror nästan alltid på kolen är slita och mindre fysiskt i längd.

En ny kol är nästan helt rak i änden mot motorn och dina är säkert rundade i änden.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Trött ptw

Inlägg av Gwlyddyn »

..fast man vill inte ha ett kol som är rakt mot kollektorn. Det är därför man "kör in" motorer.

_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Re: Trött ptw

Inlägg av _ace »

Jag löde om elen till motorn får införskaffa nya kol. De som kom med hornbill motorn ser mer eller mindre oanvända ut. Kan felet bero på slitage i boxen annars så motståndet blir för stort för motorn?

PS har testat passformen o fjädrarna o de gör sitt jobb vad jag kan se

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Trött ptw

Inlägg av Gwlyddyn »

Det kan mycket väl vara en kombination av motor och en box som rullar tungt. Har du gjort rent och smort upp boxen?

_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Re: Trött ptw

Inlägg av _ace »

Det va länge sedan. Jag får öppna o kolla ikväll

Skriv svar