Seg motor

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Seg motor

Inlägg av _ace »

Under de senaste spelen jag har spelat så har min bössa börjat bli segare och segare.
Jag använder lipo 11.1v och nu är bössan så slö att det knappt går att använda 130cylinder. 90cylinder går bra men rofen är väldigt låg.

jag har testat med andra cylindrar utan att det hjälper.
jag har öppnat och gått genom gearboxen, rengjort fettat om ovs och det har inte hjälpt.
bössan är en gen3 jag är osäker på motormodellen men jag får inte isär den utan den verkar va ihoppressad.
jag har testat att byta kol dock till använda sådana då jag inte har nya att testa med.

är det någon som har upplevt samma problem som mig?

motorn har blivit servad av tackelberry för något år sedan men då dog motorn på riktigt.

//Cristoffer

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Seg motor

Inlägg av Taint »

Har du testat med en annan motor? Det som kan göra en motor slö är rätt lätt att se. Dels kan det vara slitna kol eller kollektorn som är sliten. Även smält isolering på lindningen ger en väldigt trött motor.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Re: Seg motor

Inlägg av _ace »

Fick tag i nya kol och det gjorde susen!

_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Re: Seg motor

Inlägg av _ace »

uppdatering. motorkolen hjälpte ett kortare tag och enbart med 90cylinder. nu ett ett par spel så orkar bössan inte dra 110 mer än 10 skott utan att rof:en går ner och tillslut så orkar motorn inte mer. 90cylindern går bra att köra med under kortare perioder.

jag har läst lite och vill testa att rengöra kollektorn innan jag funderar på att köpa ny motor eller skicka iväg den på service men som jag skrev ovan i tråden så får jag inte isär min motor. har sökt efter guider på nätet för att plocka isär motorn men hittar inga.
någon som har en guide eller andra tips?

//cristoffer

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Seg motor

Inlägg av Genocide »

Commutatorn/colleectorn kan du rengöra via kolgångarna med tops.

Men risken finns för att den är repig och jävlig, så varken rensning eller nya kol hjälper. Så var det för mig iaf. Blev ny motor till slut.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

_ace
Inlägg: 23
Blev medlem: fre jul 20, 2012 11:28 pm

Re: Seg motor

Inlägg av _ace »

fick upp motorn och så här ser den ut på insidan.
IMG_2631.JPG
IMG_2634.JPG

det säger mig inte så mycket.
testade att slipa på kollektorn för att se om det hjälpte till med att skapa en bättre kontaktyta men utan resultat.. känns som att motorn har gjort sitt.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Seg motor

Inlägg av Genocide »

man kan faktiskt köpa nya kärnor och byta. För att renovera motorer.

dvs komplett axel med lindning, collector etc
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar