Ptw fjädrar

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Ptw fjädrar

Inlägg av Allan_g »

Jag testade en Dream Army i min ATW cylinder och precis som Systema cylindrar ger det mera än på papper. Räkna med grovt ca 5-10+ på MS.

Den cylinder jag hade på min ex ATW med original fjäder 130 och gjorde en ca 147 m/s.
Bytte fjäder i ovan till Dream Army 90 fjäder och den blev en ca 108 m/s.

Fick klippa bort ca två-tre varv för att få den under 100 m/s.

Gissningsvis får du göra samma, och det verkar inte spela någon vidare roll om du hittar Systema fjädrar eller andra märken. Är din cylinder tät får du alltid en 5-10+ m/s mera än önskat. När det kommer till hållbarhet och kvaliten på Dream Army vågar jag inte yttra mig, det har varit för lite CQB senaste tiden sedan denna införskaffades så kan kan varken ge tumme upp eller ner. Min har funkat utan problem de få gånger de blivit CQB med denna.

Idag på min nya Systema har jag exakt samma problem med att alla mina cylindrar gör mer än på papper och då kör jag med Orga Widebore på 6.1 som har betydligt större innerdiameter än Systema, ATW och många andra.

Editerat:
Jag kan inte dementera om den ger olika resultat på m/s och hoppar upp eller ner, antagligen är AEG och PTW fjädrarna från samma fabrik, gjorda i samma material och har samma egenskaper. Att titta efter någon annan fjäder så som Genocide skriver är nog bäst.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.