Trasar sönder kulorna

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Karlsson
Inlägg: 8
Blev medlem: fre nov 02, 2012 1:32 pm

Trasar sönder kulorna

Inlägg av Karlsson »

Min ptw slår7klyver och allmänt slår sönder kulorna i hopupen blir givet vis kulor som fastnar också.Sprider även kulorna till höger vänster och en del som bara kommer iväg 3m sin faller dom ner på marken. Av ett helt mag så går ca 15-20 kulor som dom skall och träffar målet. Så min fråga e va fan e felet? Har kollat cylindern (90) den e tät kör med 11,1 lipo och JBU 0,28 kulor

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Trasar sönder kulorna

Inlägg av Gwlyddyn »

Har du kollat o-ringen som sitter i pistonghuvudet?
Sitter nozzeln som den ska? Hel och ren?

Bild

Jay
Inlägg: 3
Blev medlem: lör maj 05, 2012 12:26 pm

Re: Trasar sönder kulorna

Inlägg av Jay »

Har upplevt samma problem med mina bössor med olika 90-cylindrar. Trots att jag bytte cylinder mellan bössor blev det samma resultat. Även försökt med nya nozzlepackningar utan någon vidare förbättring. Jag insåg sedan att största problemet var magasinen som matade dåligt.

Dålig magasinmatning (hög friktion mellan fjäder/följare och innerväggen gör att kulor inte kommer upp i hop:en, antingen inte tillräckligt snabbt, bara halvvägs eller inte alls).

Grovpolerade/matta kulor skapar samma symptom som dåliga magasin när de jammar ihop mot varandra.

Sliten eller felaktig nozzlepackning/o-ring kan också skapa liknande problem (gör att nozzlen inte är i öppet läge tillräckligt länge för att kulor ska hinna upp från magasinet).

Kör man dessutom 3S LiPo på något av detta så bidrar det också till dålig matning jämfört med 2S.

Nu har jag magasin som matar nästan friktionsfritt, nya nozzlepackningar 0,5 mm mindre i innerdiameter än originalet i alla cylindrar och jag kör uteslutande med high-grade-polished-kulor (Bio Rockets 0,25g). Problemen är helt försvunna även med 11,1V LiPo.

Tänk på att rensa ut kulsplitter ur hop:en och pipan efter grova matningsfel. Om det sitter splitter kvar kan det påverka både matning och kulbana.
No Crap Project | The Lounge Exclusif | Skicka PM

Karlsson
Inlägg: 8
Blev medlem: fre nov 02, 2012 1:32 pm

Re: Trasar sönder kulorna

Inlägg av Karlsson »

Uppar min gamla tråd lite med nya frågor.
Har köpt ny ptw efter ett uppehåll i spelandet och sitter och servat 110 cylindern och ett mag ikväll. Jag bytade fjädern i magasinet fjädern var ca 15cm längre än original fjädern och original fjädern var skarvad på mitten med en svart plast plupp. Fick inte i den nya fjädern så jag kapade den ca 7cm och fick i den men där e en jävla spänst i den för när jag tar bort bb loadern så sprutar det ut 10-20 kulor. Magget matar bra tills dom sista 8-10 kulorna då börjar det klyvas kulor cylindern e sprillans ny m130 11,1 lipo. Ska prova att byta o-ringarna i den också men felet är lika dant i den ny servade m110. Vad kan felet vara börjar misstänka att mitt ny servade hop-up jävlas. Men tycker det e konstigt att det är dom sista kulorna bara inget strul annars.

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Trasar sönder kulorna

Inlägg av Crapgame »

jag har samma problem med 3 magasin av mina 7 men dessa tre är Pmag och de andra är A&K stand magasin och dem matar perfa.
Pmaggen har jag också just bytt fjädrar i så jag misstänker att det är det i kombo med Followers som orsakar problemet.
Löste det en gång tidigare med en annan PTW genom att sätta 2 BBs istället för en vanlig follower.

Karlsson
Inlägg: 8
Blev medlem: fre nov 02, 2012 1:32 pm

Re: Trasar sönder kulorna

Inlägg av Karlsson »

Problemet löst bytte kulor sen funkar det.

Skriv svar