PTW Bygge i en VFC H&K 416c

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Maarroak
Inlägg: 14
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:04 pm

PTW Bygge i en VFC H&K 416c

Inlägg av Maarroak »

Hejsan!

Eftersom jag är så fruktansvärt kräsen och prylkåt så istället för att uppgradera min 416c till något tåligare så går jag all in och vill bygga en PTW utav den.
Dock är jag fruktansvärt dålig på AEGs överlag och i synnerhet PTWs.

Finns det en snäll själ som skulle kunna hjälpa mig lite personligen med en röd tråd jag kan följa?

Det jag kollat på än så länge är en systema mechbox med motor. Dock vet jag ej vad man mer behöver för att komplettera bygget för att man ska få kalla det en PTW.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: PTW Bygge i en VFC H&K 416c

Inlägg av Majoren »

Kan börja med att påpeka att den GB du länkade inte är en GB som en PTW använder ^^ har själv ingen ptw men man känner lätt igen om det är en ptw eller en vanlig om man kollar på motorn :)

Aeg motor:
Bild

PTW motor:
Bild


Det andra får någon hjälpa dig med som har koll ^^
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Maarroak
Inlägg: 14
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:04 pm

Re: PTW Bygge i en VFC H&K 416c

Inlägg av Maarroak »

Hum, det känns nästan som om det vore billigare att köpa ett challange kit än varje del för sig och stoppa i min 416. Någon som vet?

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: PTW Bygge i en VFC H&K 416c

Inlägg av Majoren »

Finns ju alltid den här, det är ju billigare.. fråga mig inte om kvaliten för det vet jag inte :P
http://www.taiwangun.com/en/a-k-twm4-a1 ... aign-id=19
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar