Etiny minor malfunction

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Etiny minor malfunction

Inlägg av Allan_g »

Jag har sedan en tid köpt full Etiny till min ATW.

Redan från start har den burstat 4 skott på allt, Safe fungerar, Semi= 4 skott, Auto= 4 skott.

Jag skulle kunna skicka tillbaka denna men det handlar om att vara utan sin bössa i 20-30 dagar, jag köper nog heller ny först en att bli stillastående så länge.

1. Känner någon igen beteendet och finns det en lösning?
2. Vilka andra komponenter i elen kan jag blanda med Etiny eller måste man köra på med enbart Etiny när man väl har dem? Tex. kan jag byta ECU/selector till ett annat märke? OMG ecu eller Systema som exempel.
3. Enligt leverantören (powair6.com) för Etiny skall den inte fungera eller fungera dåligt med ATW (A&K TW M4 A1), någon som vet exakt vad i en ATW som Etiny inte gillar? Jag har ju sett en massa ATW med fullt fungerande Etiny. Kan också nämna att jag sett massa som inte fungerar också, senaste 4 som jag känner har haft något skit med sina Etiny. Om inte, är det så enkelt att Etiny har jäkligt kass QC på sina saker?

Tacksam för all feedback jag kan få!
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: Etiny minor malfunction

Inlägg av Fearless »

Kan vara din selectorswitch och switchboard som inte passar riktigt i höjd och du får bara safe och sen auto i de båda andra lägena.

Ta ur lådan och kolla så att microkontakerna verkligen trycks ner som de ska. Förmodar att du har Etinys switchboard och har du det så kan du ju prova att stoppa original switchboard och se om det fungerar (min DTW-switchboard funkar med Etiny). Har du originalet i så kan det ju vara så att du behöver Etinys för att det ska fungera?

Ett tråkigare problem kan vara att din främre krets inte fungerar som den ska. Har själv en främre DTW som skjuter fullauto på semi och burst på auto hur jag än gör och oavsett märke på switchboard.

Sen håller jag med dig om väntetiderna. Misstänker du fel så är det bättre att lägga ut 1500:- på en ny uppsättning kretsar medans du väntar på eventuell garanti.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Etiny minor malfunction

Inlägg av Allan_g »

Gud vad pinsamt, de helade bottnade i en så banal liten sak att det är pinsamt.

Skriver ändå lösningen som kanske hjälper andra att lösa samma beteende.

Idag när vi spelade med föreningen som hade en medlem problem med att den röda lampan lyser. Han får då tips av en annan medlem om att det antagligen var skit/olja i de två hålen som orsakar problem för sensorn. Mycket riktigt var det hans problem. Då när jag kommer hem (har ju spelat med min PTW ovh inte ATW ett par veckor) testar jag att trycka in en tandborste och jag tycker inte att det var speciellt skitigt där men testar ändå.

Problem solved!

Det var microskopiskt pytte-lite skit i mina hål som orsakade att Etiny helt enkelt missade varven varav= att min tre burstade på allt.

:ugeek:
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Skriv svar