ptw problem

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Fortune
Inlägg: 3
Blev medlem: sön maj 04, 2014 7:22 pm

Re: ptw problem

Inlägg av Fortune »

nopp inget händer blinkar bara igen

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: ptw problem

Inlägg av Fearless »

Har du ett bra och nyladdat batteri? Om spänningen blir för låg så kan du få samma symptom som du har.

För att vara säker på att batteriet är bra så ta och mät på det och lite inte på laddaren enbart. Har du t ex ett LiPo så kan laddaren anse att det är fullt då den gemensamma spänningen för cellerna uppgår till rätt volttal men att cellerna är i obalans/skadade så att de har olika spänning. När du sen belastar LiPo't (skjuter med bössan) så kommer spänningen sjunka drastiskt för den cell med lägst spänning/är skadad så att elektroniken stänger ner pga av för låg driftspänning.

Jag hade nyligen ett 3s LiPo som en lödning släppte i och bössan stannade. I sina sista försök att dra ström från det trasiga LiPot så dog även bakre kretsen. Men innan dess, när det bara glappade lite i LiPo't, så fick jag ett par liknande stopp som dig. Så numera så mäter jag alltid LiPot (och drar lite lätt i kablarna samtidigt) för att vara säker på att alla celler är friska och att jag inte har något begynnande glapp! :)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Fortune
Inlägg: 3
Blev medlem: sön maj 04, 2014 7:22 pm

Re: ptw problem

Inlägg av Fortune »

ska kolla upp motorn nu i helgen helt o hållet, visst går det att peta isär magnethalvorna?
vad kan det vara som är kasst på motorn? laga?
ny motor isf vilken? funkar Hyperion Balanced TW Motor bra?

Skriv svar